{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.564 visninger | Oprettet:

XTR bagskifter {{forumTopicSubject}}

Hey folkens,

Jeg har brug for lidt hjælp. Skal have en XTR bagskifter, men synes jeg har svært ved at blive klog på alt det med "shadow" "rapidrise" og hvad det ellers hedder.

Hvad skal jeg vælge? Jeg har bestilt disse skiftegreb: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=54859

Så hvilken forskifter vil passe til. Er der frit valg på XTR hylden inden for 900 serien?

Mvh
Bjørn

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XTR bagskifter
  • #1   3. sep 2011 det skal selvfølgelig stå bagskifter.......ikke forskifter.

• #3   4. sep 2011 Køre du med en klinge foran?

1 klinge setup:
    (link fjernet) ( ny skifter med en dæmpe function, hvis man har problemer med at den smider kæden, har kørt første tur med den uden kæde problemer )

3 klinge setup:
    (link fjernet)

Du spare 100- 150 kr ved www.bike-discount.de og de levere hurtigere smiley

Ved ikke om man kan køre med en kort skifter på et 2 klinge setup, men det er der nok andre der ved.

• #4   4. sep 2011 Hej,

jeg kører med 2 klinges rotor setup. Hvad betyder det når der står sgs eller gs?
    Dækker det over kort eller lang model. Regner med at smide en lang model på.

• #5   4. sep 2011 Ja, det dækker over lang og kort. Med mindre du skal køre 3 klinger, så tag en kort (GS)

• #6   4. sep 2011 Ok, mange tak for hjælpen.

Mvh
    Bjørn

• #7   5. sep 2011 SGS er lang. SG er mellem.
    Du kan se på Shimano's hjemmeside hvor mange kædeled bagskifteren kan "holde stramme", og så regne u dhvor mange led du har brug for med dit setup.

• #8   5. sep 2011 Er der en stor forskel i "skifte kvaliteten" på en XTR bagskifter med lang arm i forhold til en med medium arm? skifter det hurtigere, eller er det på grund af "ground clearence" at man vælger en medium

Jeg kører i øjeblikket med en lang XT, da jeg lige er skiftet fra triple til double. Og det fungere udmærket. Og vil gerne beholde muligheden for at kunne skifte tilbage til triple, hvis turen skulle gå sydpå til de helt stejle bjerge.

En medium arm kan vel ikke klare et traditionel triple setup.

• #9   5. sep 2011 Jeg er selv i samme situation som dig, og går og overvejer en medium længde bagskifter. Det skulle give bedre skift (kan dog ikke helt se hvordan) og en strammere kæde (dén er jeg med på).
    Du kan gemme din gamle lange bagskifter hvis du vil køre 3-klinge setup igen, og insisterer på at kunne køre både stor-stor og lille-lille. Ellers kan du vælge imellem en top slatten kæde på lille-lille, eller en kæde der ikke kan nå rundt om stor-stor, og muligvis smadrer bagskifteren inden du overhovedet kommer op i nærheden af stor-stor.

• #10   5. sep 2011 ja, tror at jeg gemmer den lange XT og montere en XTR medium. smiley

Kommentér på:
XTR bagskifter

Annonce