{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

Holdbarhed af jeres MTB dele {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg kørt MTB i snart 1½ år og mange af mine komponenter er de samme endnu, pånær selvfølgelig kæde og nogle klinger smiley

Men synes godt nok min Trek føles slidt nu, så ville egentlig godt høre hvor længe jeres forskellige dele holder og hvilke mærke de er:)

F.eks. har jeg stadig org. krank/lejer, pedaler, gearskiftere osv...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holdbarhed af jeres MTB dele
  • #1   25. aug 2011 Min gamle Wheeler har orig af det hele, bortset fra krank. Cyklen er 15 år gammel, men nu får den også turen. De første år blev den kørt hårdt som konkurrencecykel, og senere har den levet mere roligt. Dog ikke roligere, end at den har været cyklet til Schweiz, og andre mærkelige steder. Navene er de samme som altid, og de bliver. Smider kun ny gruppe på, fordi jeg fik et tilbud jeg ikke kunne sige nej til. Fuld XTR er bare federe end delvis XT og delvis XTR.

• #2   25. aug 2011 hvor langt har den kørt?

• #3   25. aug 2011 Kører 3-4 gange om ugen i 45min, vil gætte på jeg har kørt +3000km i skoven nu, den knirker lidt i kranken og er næsten umulig at indstille gear på smiley

Men hvis man nu taler om XTR eller andet "high-end" udstyr, er det så pengene værd? Tænker bare hvis det kun er pga. vægt kan det være ligemeget, men hvis det virker bedre og holder længere, vil jeg godt betale for det smiley

• #4   25. aug 2011 Udstyret på min har det glimrende, også gear. Navene kører også forrygende. Kranken døde på et tidspunkt, blev udskiftet med bikedrive, nu er der XTR på igen. Det er tydeligt at se, at det har kunnet betale sig at købe kram. Og køber man en ældre cykel med godt udstyr, så er det også til at renovere. Og til at finde dele på ebay osv.

Hellere lidt ældre kvalitet, end nyt, der er mindre godt. Sådan har jeg det i hvert fald!

• #5   25. aug 2011 Vil du have holdbarhed, bør du vælge XT. Forskellen op til XTR er vægten og det betyder også at holdbarheden kommer en anelse til kort, i forhold til XT i hvert fald.

• #6   25. aug 2011 Hvis du vil have lang holdbarhed på dine dele, er der kun én vej frem: Rengøring, vedligeholdelse og smøring!

Kommentér på:
Holdbarhed af jeres MTB dele

Annonce