{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.504 visninger | Oprettet:

Kenneth F
Kenneth F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Udskiftning af kassette på MTB {{forumTopicSubject}}

Hej CG
Jeg er forholdvis grøn på området og håber derfor i kan besvare et par spørgsmål...
Jeg skal have skiftet kassetten og de to største klinger foran. Kører med 3x9 men det er kun de to største tandhjul foran der er slidte da jeg stort set aldrig bruger det mindste tandhjul foran. Her kommer så det egentlige spørgsmål.
Er det ligegyldigt hvilke modeller man køber så længe det er 9-speed? Altså kan en XT kassette arbejde sammen med tandhjul foran af typen SLX?
Har selv en idé om at det sagtens kan lade sig gøre, men ville lige være 100% sikker før jeg bestilte en masse...
På forhånd tak for hjælpen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af kassette på MTB
  • #1   24. aug 2011 Ja det fungere husk også at skifte kæde

• Kenneth F
    Kenneth F Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   24. aug 2011 Tak for det. Som nævnt var jeg også rimelig sikker på at det kunne lade sig gøre.
    Har også husket kæden. Det var under et kædeskift jeg opdagede hvor slemt det stod til... troede at det kunne køre et par hundrede kilometer mere, men da det hele var gjort fuldstændigt rent var der kun tre tandhjul hvor den ikke takkede over.

• #3   24. aug 2011 Jeg havde skiftet den mindste klinge også, for og undgå problemer med at kæde og tandhjul kan arbejde sammen.

Om du køber doere, slx, xt er underordnet. Dog er der vægten til forskel.

Af personlig erfaringer så slides XT kasette hurtigere end Deoer, men Doeere vejer til gengæld også meget mere.

• #4   25. aug 2011 har kørt 1500 km nu på xt kasette uden problmer, ser ikke spor "træt/slidt" ud

• #5   25. aug 2011 husk at skifte pulleyhjul også, for at undgå problemer med gearskiftet smiley

Kommentér på:
Udskiftning af kassette på MTB

Annonce