{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

sram force {{forumTopicSubject}}

hej alle i kloge hoveder.. er ved at bygge ny cykel og er nu kommet til geargruppen, hvor valget står mellem Shimano ultegra, som jeg kører med på min nuværende cykel og egentlig er glad for, og Sram Force som jeg egentlig ikke har nogen personlige erfaringer med men har læst rigtig gode anmeldelser af gruppen... men søger lidt mere personlige oplevelser med force gruppen, både gode og dårlige så jeg kan træffe det rigtige valg til min nye ged...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sram force
  • #1   10. aug 2011 Følger lige med, har selv lige bestilt cykel med sram force smiley

• #3   10. aug 2011 har som sagt ikke prøvet sram så er af gode grunde lidt svært at sige....

• #4   10. aug 2011 Sram er meget hård og kontant i skiftene, hvor shimano er mere bløde.

på en rolig trilletur vil jeg foretrække shimano, men i stor del af tiden ville jeg tage sram. Jeg synes det er fedt med det kontante gearskifte. hurtigt og præcist. smiley

• #5   10. aug 2011 Hej

Der er også en pris og vægt forskel

Ultegra= Billigere (ca 1.900 kr. ved normalpriser)
    Force=Lættere (ca 330gr lættere)

• #6   10. aug 2011 prisen og vægten er ikke hovedpunkterne.. vil meget hellere gruppen skifter og fungerer rigtig godt end den er sindssyg let..

• #7   10. aug 2011 nå ja havde glemt vægten og det er også det der gør jeg hellere vil have force. smiley

lige en ting om sram. smadrede i sidste uge min rival forskifter, stort set magen til force.
    - Den havde kørt i 3 år, men så ved et lidt uheldigt skifte skete det... men det er en bagatel. smiley

• #8   10. aug 2011 alle grupper skifter lige godt.... så længe de er justeret rigtigt og vedligeholdt! smiley

• #9   11. aug 2011 Efter at have ejet begge foretrækker jeg helt sikkert Sram. Deres materialer er også utroligt lækre at arbejde med, samt at der er mindre "fingerarbejde" når du skifter. Mere fokus på tråd. smiley

• #10   11. aug 2011 Jeg har kørt med både campagnolo, shimano, microshift og sram over de sidste 3 år - og jeg foretrækker klart sram pga. den måde skiftene foretages på, med langt mindre vandring end fx shimano, samt det lidt mere kontante skifte - på andenpladsen har jeg faktisk microshift, der besidder de samme egenskaber som sram med kort vandring og kontante+præcise skift, men dog har to skiftepaler mod sram's double-function.

Men som det allerede er blevet nævnt - det er i høj grad et spørgsmål om smag og behag - begge dele skifter supergodt - har p.t. ultegra 6700 på min vinterracer og det fungerer også upåklageligt.

Kommentér på:
sram force

Annonce