HJÆLP? (just af gear?) {{forumTopicSubject}}
nu er jeg ved og være ved vejs ende med mit projekt,
jeg har monteret ny kasette rør og monteret en 8krans i stedet for den gamle slidte 7´er.
grunden til jeg skiftet til en 8´er er jeg har bygget Rx100 greb skiftt på. de gamle gear sad på stellet.
min pedal arme,gearskifter for og bag er af Mærket Shimano Exage 500ex jeg har søgt og søgt, og læst at bagskifter kun er til 7 trin? men ikke fået det helt bekræftet?? nogen der kan hjælpe
men har en mistanke. gear kørte perfekt før men efter jjeg har montert ny krans og ny kæde og så skal til og jjustere gear.
jeg fandt en engelsk video på youtube.
1 søger for kæden er på det mindste bag i og det højeste foran
2 afmonterer gearkablet ved bagskifter og juster "kabel justerings skruer helt ned"
der efter justere jeg bagskifter på high og low level sådan skiftere kører perfekt helt ud og ind.
derefter montere jeg gearkabel og giver et klik på skifter, og derefter strammer jeg op i justerings skruer og derved begynder kæden og snakke og når den skifter burde den jo passe i alle de andre gear også.
men problemet er jer når jeg Gear´re ned i lavere gear altså op af kransen
så det som om hver "klik" er er for lang altså den hopper i næste gear men skifter står sådan at den er halvejs på vej i næste gear sådan kæden snakker meget og det gør den hele vejen fra trin 8 og op i 1 gear
på forhånd tak.
okt 2009
Følgere: 14 Cykler: 7 Emner: 5 Svar: 340
Det er bare et tip en overskrift der beskriver emnet virker bedst
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 83
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 2 Emner: 2 Svar: 126
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 81 Svar: 1.215
vh
René