{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Justering efter punktering {{forumTopicSubject}}

Hej allle.

Af en eller anden årsag, så kan jeg bare ikke få justeret mit gear ordentligt ind igen efter en punktering, hvor baghjulet har været af. Det er specielt når jeg skal op i gear, at det kniber med gearskiftet

Jeg har ladet mig fortælle, at jeg kun må stille på det 2 justerskruer, der sidder på rammen. Men jeg synes at jeg skruer frem og tilbage uden at der sker en skid.

Er der noget jeg har helt misforstået eller noget andet.

Er her 1 med et godt tip til en hurtig justering?

Mvh
Jesper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justering efter punktering
  • #2   12. jul 2011 Det hjælper ikke noget bare at skrue frem og tilbage, uden at vide hvilken effekt det har på skiftet. Prøv og gå på youtube og søg efter "derailleur adjustment" eller lignende, der er mange gode videoer som kan hjælpe dig.

• #3   12. jul 2011 smid den til din lokale cykelmekker, det kan blive en kostbar affære at justere gear, hvis du ikke ander hvad du laver... af konsekvenser kan nævnes ødelagt bagskifter, hjul, ramme og hvad der nu ellers kan blive ødelagt af et styrt...

• #4   13. jul 2011 Morten B har nok ret.

Det er nok bedre at lade en prof kigge på det, men så må jeg lige hører til hvordan jeg sikre mig at gearet passer efter bagdækket har været af.

Tak for henvendelserne! Har kigget lidt på Youtube, men bør nok holde fingerne fra det.

Mvh Jesper

Kommentér på:
Justering efter punktering

Annonce