{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk tryk Mtb ??
  • #1   9. jun 2011 Mindst i fordækket, mest i bagdækket. Men afhænger meget af hvor brede dæk sov smiley 2,1 og 2,2, bar måske... Rullemodstanden kan blive for høj hvis de er meget pumpet, men de må heller ikke være for slappe hvis dækkende er smlle. pump den godt op og kør en tud i skoven, luft lidt ud efter hånden og prøv dig frem smiley

• #2   9. jun 2011 3bar.. er du stiv???

Der skal så lidt luft i at du ikke kan køre dækket af fælgen og at du ikke får snakebites...

Det er en smags sag. nogen kan tydeligvis lide 3 bar. da jeg kørte tubeless lå jeg på 1.5-1.8 og en vægt på omkring 85kg med udstyr.

Der er kun en måde at finde ud af det på. Prøv dig frem.

Jeg vil helt klart anbefalde dig at køre tubeless.

• #3   9. jun 2011 92 kg

Jeg vil anbefale 30psi bag og 28 for. Svarende til cirka 2,0 og 1,9 bar.

Derfra kan du arbejde dig ned, indtil dækkene begynder at folde under dig, give snakebites på slangerne osv.

• #4   9. jun 2011 Ja jo mindre jo bedre næsten. med mindre du kører med meget tynde dæk. Så påvirker vægten hele dækkets form til ægge form, og virker sfu heller ikke rigtig smiley
    Men prøv dig frem smiley start højt evt..

• #5   9. jun 2011 Inkl. udstyr, der vejer jeg vel 90 - 95kg, og jeg kører som regel med 1,8 bar for og 2 bar i bag. Men igen, det kommer meget an på hvilket terræn du kører i. Jeg kører meget på nogle spor hvor der er store sten og rødder. Der føler jeg at lavt dæktryk er en kæmpe fordel, ellers er der intet greb.

• #6   9. jun 2011 Ligger på mellem 1.4-1.8 i dk, 1.9-2.0 i udlandet. ca.

• Lyng B
    Lyng B Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 25
    #7   9. jun 2011 tubeless er det værste opreklameret pis.
    Nej lær du heller at skifte slange hurtigt.

Med hensyn til dæk tryk, så kører jeg selv 1.8-2 bar med 78 kg.

• #9   9. jun 2011 Marco A hvordan kan mere dæktryk give mere rullemodstand ?

• #10   9. jun 2011 mange tak for svarene smiley har lige været ude og køre i skoven med 1,8 for og 2,1 bag det virker fint men tror jeg skal have lidt mere ud i nu smiley

• #11   9. jun 2011 Det har noget at gøre med den plads der i slange og dæk.
    det ændre form alt efter vægten og hor højt tryk der i dækket. brede dæk vil lave en "pølse" på hver side af dækket hvor de rammer jorden, hvilket er optimalt, da dækket sadig er rundt, men dog lidt flads hvor det rammer jorden. Hvor et smalt dæk vil ændre sig i selv formen på hele dækket.

• #12   9. jun 2011 baaah. sorry for stavefejl smiley
    Det er ret så klassisk mig...

Kommentér på:
Dæk tryk Mtb ??

Annonce