{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Martin C
Martin C
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10

Justering af bremser {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har lidt problemer med min bagbremse. Det er noget tid siden, jeg sidst har brugt min racer, så da jeg for nylig gav den en ordentlig overhaling, opdagede jeg, at når jeg brugte min bagbremse, slap den ikke dækket igen. Bremseklodserne bliver simpelthen inde på dækket, hvilket resulterer i, at når jeg cykler, så støder klodserne på hele tiden (mit dæk 'slingrer' vist også en lille bitte smule).
Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg løser dette lille men irriterende problem?

På forhånd tak!
Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Justering af bremser
  • #1   25. maj 2011 på de nogle bremser sidder der en lille skrue (ned oven på i den ene side.) som kan justeres og der ved skubbe begge bremse arme i den ene eller anden retning. men lyder da også som om du burede justere selve klodserne så de ikke sidder mod dækket.

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    okt 2008

#2   26. maj 2011 Jeg har fundet ud af, at jeg vist nok har dual pivot brakes. Bremserne sidder ikke mod dækket - de sidder, som de skal, efter min bedste overbevisning, ind mod rammen af hjulet.

Men problemet er, at armene, hvor bremseklodserne sidder på, ikke helt slipper deres tag igen, når jeg har bremset. De kan nemt og uden at anvende kræfter skubbes ud fra rammen igen, men de gør det altså ikke af sig selv.

• #3   26. maj 2011 dine klodser har siddet lidt skævt og lavet en lille rille nederst på klodsen, der griber fat i fælgen, når du bremser - skær den væk og problemet er løst smiley forhåbentlig smiley

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    okt 2008

#4   27. maj 2011 Jeg har netop skifet klodserne, så det kan ikke rigtig være det.
    Jeg tænker, det muligvis er noget, der skal smøres, men jeg kan ikke lige lure præcis hvor.

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    okt 2008

#5   30. maj 2011 Er der andre bud?

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    okt 2008

#6   7. jun 2011 Jeg gav den et par dråber olie på toppen af bremsearmene og lod det stå et par dage, og nu er der ikke problemer med det mere.

Kommentér på:
Justering af bremser

Annonce