{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

9ye mtb hjul {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ved at se på et andet hjulsæt til min mtb, lige nu køre jeg med et sæt Fulcrum red metal 1xl som vejer små 1700gram.
Det nye hjulsæt jeg har kig på er et sæt Dt Swiss 240 centerlock nav med Saphim Cx-ray eger og Stans no tubes alpine eller creest fælge, og hælder nok mest til alpine fælgene.
De står til en rytter vægt på max 85kg jeg vejer ca 78-79kg med fuldt udstyr på, er det for tæt på vægt grænsen til at det går ud over holdbarheden, de skal bruges hverdag og til de få løb jeg køre.
Spørgsmålet er så om man kan mærke de små 400gram mindre vægt på hjulene/den roterende masse og hvor meget?
Er der nogen der har erfaringer med netop et sådan hjulsæt?

Nogen der mangler et 3/4 år gammelt Fulcrum red metal 1xl hjulsæt:-)

Tak
Vh
Klaus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  9ye mtb hjul
  • #1   30. apr 2011 cyklens vægt skal med ind i regnestykket smiley

• #2   1. maj 2011 De burde nemt kunne holde til dig og ja de 400 gram ville du godt kunne mærke da det er en roterende del

• #3   1. maj 2011 Hej

Tak for svar.
    Cyklen er en Pronghorn i alu som nu vejer ca 10,8kg
    Med de nye fælge vile jeg kunne spare ca 400gram på selve hjulene og et nyt letter sæt quick release ville spare yderlige 220gram på cyklen da Fulcrums quick release er byget af dele fra en gammel russisk kampvogn:-)
    Så en vægt efter opgradering på ca 10,2kg men mere vigtig end vægten er det om man mærker besparelsen på den roterende masse ved fx hurtigere acceleration og hvad med op af bakke?
    Regner også med at skifte fra Noby Nic/Racing Ralph til Rocket Ron/Rocket Ron som ydelig vil spare en 70-80 gram på dækkene, alt i alt et lille halvt kg på hjulene.

Klaus

Kommentér på:
9ye mtb hjul

Annonce