Slasket bagskifter {{forumTopicSubject}}
Hey hey.. er nybegynder.. Har lige købt mig en Ideal Zigzag med deore bagskifter, efter en del samtaler frem og tilbage med firmaet jeg købte den hos. Jeg ville have en cykel jeg kunne gi den gas i skoven med.. lidt hop og op og ned osv.. de sagde så at jeg skulle købe denne cykel.. Jeg undrer mig nu lidt..
efter 3 dages hygge kørsel rundt i byen, (venter på 3 makkere også får deres cykler, inden skovturene), er lakken allerede slået af rammen nede ved kæden.. dette kommer af hvis jeg køre ud over en normal kantsten med nogenlunde fart, hopper kæden så meget at den slår ned på rammen.. Derudover har kæden så fået et "bid" i et led af disse slag.. dette led blev så stift og resulterede i at min bagskifter selvfølgelig ikke kunne æde kæden da den kom om til det stive led.. kæden rev sig længere ned end det mindste tandhjul og ridsede rammen helt vildt og satte sig så naturligvis fast.. alt dette pænt hurtigt..
Hoppene er dog forekommet nogen gange.. altså hvor jeg kan høre bagskifteren knalder op i rammen og kæden ligeledes.
Nu er mit spørgsmål hvordan jeg undgår dette.. Kan man stramme en fjeder på bagskifteren så den holder kæden mere stram? eller er hele fordelen ved LX, XT og XTR (osv) at de holder kæden strammere jo dyrere de er? For den skifter jo fint og præcist nok.. syns bare at når jeg er blevet lovet en cykel der kunne køre i skoven og hoppe lidt osv.. så burde den vel også kunne klare lidt hop i byen op over kantsten "opkørsler" og lignende.
Skal jeg bare leve med det? og sætte noget beskyttelse på rammen ved kæden som nogen af jer har gjort? eller skal jeg have fat i en hidsigere bagskifter?
VH Kristian
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 2 Emner: 3 Svar: 74
mar 2007
apr 2007
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 4
mar 2007
jun 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 15 Svar: 1.281
- Stefan (Der filosoferer over, hvorfor alle MTB's ikke kommer med en stelbeskytter)
apr 2007
Tak for svarene ellers
mar 2007
jun 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 15 Svar: 1.281
apr 2007
Fik svar tilbage fra firmaet om at sådan skal det bare være.. og ja.. har hellerikke ønsket at min cykel skulle forblive stød/ridse osv fri.. den skal jo netop bruges.. der må bare en sram bagskifter på en dag..
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 56
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 7 Svar: 53
apr 2007
Slasket bagskifter