{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.983 visninger | Oprettet:

Ultegra DI2/helt ny model {{forumTopicSubject}}

Hey boys!

Har her til aften været til 'lirfest' i cykellageret!
En af de mange ting som var stillet op var en pinarello med DI2.. eftersom jeg ikke har prøvet DI2'modellen før fik jeg lov at prøve det - hvilken fantastisk oplevelse. Efter en længere samtale med en sælger fra Shimano siger han pludselig "Der går faktisk rygter om at Shimano vil lave en Ultegra DI2 eller producere en helt ny model, vel og mærket inden de næste 7-10 måneder, man forventer en pris fra 7-9.000,-"

Det lyder sku da spændende - eller hvad synes i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ultegra DI2/helt ny model
  • #1   1. mar 2011 jo, helt sikkert...

det bliver også sændende at se hvad Sram og campagnolo kommer med smiley

• #3   1. mar 2011 Jeg snakker på andres vegne når jeg siger dette "Vand er der overhoved ikke noget problem med, når vi snakker DI2" citeret fra mange DI2 erfarende denne aften..

Desuden snakkede Shimano sælgeren og jeg om at det er tankevæggende at se en rytter som andy schleck som kørte med SRAM sidste år og iår kører med DI2.. tænker på at disse ryttere får jo hvad de synes er bedst! er godt klar over der er sponsor osv. Tænk tilbage til touren sidste år hvor Andy tabte kæden smiley

Der er stortset ikke campagnolo repræsenteret i touren længere! SRAM havde mange hold sidste år - jeg tror bare Shimano tager overhånd nu!

• #5   1. mar 2011 haha enig! Min campa ide var lige så meget til at starte en debat som tilsyneladene ikke gav pointe smiley

• #7   1. mar 2011 ja men igen når vi snakker campa deres elektroniske har shimano haft en kæmpe finger med i spillet.. Jeg tror at campa forsvinder længere og længere ud af branchen. Det skal dog også siges at jeg ikke er yderlig campa fan, kan simpelthen ikke lide deres greb! smiley

• #9   1. mar 2011 Ja, det er rygter, men vi kan da håbe at de holder

(link fjernet)

Jeg skifter dog først til Di2, når gruppen kommer som 100% wireless med Bluetooth smiley

• #10   2. mar 2011 Campagnolo er stadig med i Pro Touren. Movistar kører på Dogma med elektronisk Campagnolo. Jeg glæder mig hammer meget til at se, hvad Campagnolo tager for deres elektroniske gruppe når den bliver tilgængelig for os almindelige forbrugere smiley
    Jeg er vild med Campagnolos klassiske, lækre design. Og jeg vil da overveje at skifte tilbage til campa, når de får lanceret den elektroniske gruppe.

Ingen tvivl om at SRAM kan holde sig tilbage fra det elektroniske skift meget længere. Det var tydeligt for et års tid siden, da jeg så job annoncer fra SRAM, hvor de søgte elektromekanik ingeniører.
    Jeg har dog på fornemmelsen, at vi vil se dem med en MTB gruppe først. Så er de først på markedet dér.

torben: "tankevæggende at se en rytter som andy schleck som kørte med SRAM sidste år og iår kører med DI2.. tænker på at disse ryttere får jo hvad de synes er bedst! er godt klar over der er sponsor osv. "
    ej, du nævner det endda selv. De er sponsoreret. Sidste år kørte Andy for Saxobank som var sponsoreret af SRAM og specialized. I år er det Trek og Shimano. Derfor kører han DI2 og Trek og ikke af nogen som helst anden grund.

Jeg glæder mig til at se den næste generation af DI2 og jeg er spændt på at se om der kommer en billigere UI2 også. Jeg håber lidt at de har taget det elektroniske endnu videre. F.eks ved sekventiel gear skift og single-chainring setup (f.eks til citybikes).
    Så er der jo netop også kommet "sprinter" addon til DI2, som er små knapper til gearskift mens man er i droppet. Ret fedt, men jeg tror nu jeg beholder mit "bjerg" addon som er skifteknapper der sidder placeret på midten af styret.

Der ud over er der begyndt at dukke batteri-indbygnings kits op på nettet. De sættes ind i saddelpinden og så er batteriet gemt af vejen. Det glæder jeg mig til at se mere af, for det er altså ikke kønt med batteriet siddende uden på rammen.

• #11   2. mar 2011 **der skulle stå: " ....SRAM IKKE kan holde sig tilbage...."

• #12   2. mar 2011 Det fedeste ved gruppen er, at forskifteren justere sig selv, så den aldrig går på kæden... Og angående holdbarhed, er der altså også nogle cross ryttere derbruger den, så det burde holde fint smiley

Men det kan jo aldrig blive mere trådløst, end at der går ledninger til batteriet.

• #13   2. mar 2011 'Sprinter' knappen snakkede vi også om. Det er også en fed liret lille sag som giver point hos mig! well done Shimano..

• #14   2. mar 2011 sprinterknapper er en genial opfindelse.
    Men som Jesper S skriver: ...Så er der jo netop også kommet "sprinter" addon til DI2, som er små knapper til gearskift mens man er i droppet..." Hvad vil det sige, altså det med droppet?

• #15   3. mar 2011 Hej,nu i snakker DI2 så se lige denne her,det er virkelig pænt lavet
    http://forums.roadbikereview.com/showthread.php?t=240448

• #16   3. mar 2011 nikolaj den sidder på indersiden i bunden af styret

Kommentér på:
Ultegra DI2/helt ny model

Annonce