2.121 visninger
|
Oprettet:
campagnolo super record 11s {{forumTopicSubject}}
Hej
er der nogen som har erfaringer med super record gruppen - godt som skidt. - kan man ligså godt købe en alm. 11s Record?
hvordan er den at justere og kører den godt? holdbar?
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 15
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 51 Cykler: 6 Emner: 66 Svar: 1.709
Ove C. Jeg har selv haft Super Record 11 (se min pinarello). Det kører hamrende godt. Der tre ting jeg vil fremhæve:
1) Kranksættet. Du skal købe Super Record 11s kranksættet. Også selvom du så må nøjes med f.eks Chorus 11s forskifter eller bremser. For det SR11 kranksæt med C.U.L.T lejer er det lettest løbende kranksæt jeg nogensinde har ejet. Og jeg har efterhånden haft mange som også havde keramiske lejer (FSA ceramic BB på mit Pinarello Tank FP1 ltd kranksæt og Zipp vuma quad ceramic BB til mit THM Clavicula kranksæt). Ingen slår SR11 kranksættet som efter min mening er perlen i hele sættet.
2) SR 11 ergo greb. Der er forskel på ergo grebene R11 og sr11. Prøv at mærk på dem begge og vælg det du synes bedst om. Jeg synes også SR11 grebene er flottere end R11 (nok primær grund til jeg valgte SR11 greb).
3) Bagskifteren: Du skal helt sikkert vælge SR11 bagskifteren over R11. Se den engang - den er sgu et mesterværk!
Forskifter, kassette, kæde og bremser kan du for så vidt vælge Chorus 11. Dog kan du få bremserne i en opgraderet udgave, hvis du vælger SR11..
Just my 2 cents....
((( Der er dog intet der slår Dura ace di2 )))
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 4 Cykler: 5 Emner: 14 Svar: 228
Det var nu ikke meningen af den gl. racer skulle skiftes - men blev lidt vild med Super Record gruppen og den gode omtale af kranksættet med C.U.L.T lejer og da jeg så kunne købe gruppen til under 10 k - så slog jeg til og det har jeg ikke fortrudt - den ligner jo en million og så håber jeg bare at den kører ligeså - men trædes skal der jo nok også.
jun 2007
jun 2007
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 15
Jeg vil da godt give dig ret i, at man nok skal købe SR kranksættet, for at få de CULT lejer med. Men med hensyn til greb, forskifter,bagskifter, så er der ikke noget særligt, at hente der,men med hensyn til vægt besparelser, hvis det er det, man er ude efter. Man kan jo "sparer" resten, og så sætte ceramic lejer, i et sæt hjul, hvor der er noget at hente....Men fuld SR er da fedt.
Glæder mig da selv for vildt, til jeg får min nye racer samlet helt færdigt. Med både R og SR gruppen.
jun 2007
jun 2007
Min eneste kommentar er, at jeg ikke er enig i, at der er "noget at hente" ved at sætte keramiske lejer i et hjulsæt.
Jeg vil vove at påstå at ingen kan mærke på et sæt hjul om det har keramiske lejer, men det er en hel anden debat
hov.. så blev indlæget alligevel langt. Typisk
campagnolo super record 11s