1.215 visninger
|
Oprettet:
Gammel Bianchi m. Campagnolo - skrottes eller fixes? {{forumTopicSubject}}
Hejsa! Jeg håber nogen kan hjælpe mig derude...
Jeg har købt et gammelt Bianchi stel med (80%) Campagnolo dele - men kassetten er skiftet ud med en 8-speed der ikke passer ind...
Derudover så trænger baghjulet i hvert fald til nogle nye lejer 👌
Nogle siger at jeg bare kan sætte et 10 speed Shimano kassette på, og så er det “fint nok” - og andre siger at jeg skal skynde mig at komme af med det gamle lort.
Er der nogen der måske har erfaringer med 10 speed kassetter til sådan et sæt her?
jul 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 9
jul 2019
jul 2019
jul 2019
jul 2019
jul 2019
aug 2006
Følger: 1 Følgere: 38 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 137
Du kan tage den gamle kassette af og måle kassettehylsteret, om der kan monteres en 10 gears kassette. Mon ikke der kan monteres en 10 gears kassette? Den er en smule bredere end en 8 gears. Kæden skal også skiftes.
jul 2019
Jeg havde egentlig troet at jeg bare kunne smide en Shimano HG500 10-speed på hvis det ellers passer i kassettehylsteret - men det fik jeg at vide i dag i den lokale cykelpusher "overhovedet ikke kan passe sammen".. Det synes jeg dog jeg kan se op til flere både her der skriver de har kørt med, men også på div engelske fora og på feltet.dk.
Altså Campagnolo 10 gear gruppe med en Shimano kassette.
Ja, kæden den trænger mildest talt til en ny, men der er ingen slør i bagskifteren, og forskifter skal vidst bare lige drejes lidt tættere på den store klinge før det spiller godt igen.
Jeg er fuldstændig amatør (første cykel med end udvendige gear...) - så jeg tænker det vil være et godt start-projekt med dette stel, selvom den er lidt for høj. Og så kan jeg lære at skrue lidt på den selv også.
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
der kan ikke monteres en campagnolo kassette på dit baghjul, så du er nødt til at købe et andet baghjul, hvor kassettehylster er beregnet til campagnolo.
køb også en ny kæde
aug 2006
Følger: 1 Følgere: 38 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 137
Ellers må det være muligt at købe et Shimano kassettehus og montere på hjulet.
jul 2019
Nyt baghjul m. passende kassette, bagskifter og et andet kranksæt
#9: Ja, kæden skal vidst skiftes uanset hvad...
#10: Jeg føler egentlig også at det har passet "OK" (selvfølgelig ikke som et sæt Ultegra... - men der er jo også kun for ~1500 kr. her) udover at der selvfølgelig har manglet 2 gear ift skifteren. Men det kan være jeg skal se mig om efter et bedre bud på en brugt cykel på det brugte marked i stedet for
okt 2013
https://www.vanillabikes.com/products/shimano-tiagra-4700-groupset?variant=17161140037&dfw_tracker=27919-17161140037&gclid=CjwKCAjwm4rqBRBUEiwAwaWjjNLZXmtAkkYg3T6pycZLEPTZnJBFS68JKVohz8AbzfJTF9gjRfSRrRoCPaMQAvD_BwE
så har du helt nye sliddele. du skal bare sørge for at få bestilt korrekt krankboks, forskifter og kranksæt.
Jeg kunne godt være interesseret i at købe de gamle Campagnolo dele du afmonterer fra din Bianchi
jul 2019
Jeg tror den ryger på DBA og så ser jeg mig om efter noget der ikke skal skrues i med noget Shimano 105 på. Det må jeg nok indrømme mine 10 tommelfingre passer bedre med......
okt 2013
mar 2016
Følgere: 5 Svar: 25
Gammel Bianchi m. Campagnolo - skrottes eller fixes?