{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Klonklyde fra Shimano indvendige gear {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er ved at gøre nogle ekstra cykler køreklare til årets festival. Jeg har købt en billig brugt cykel til formålet med indvendige Shimano gear (SG-7R45).

I 1. og 2. gear kører det egentlig fint nok. Men fra 3. gear kommer der klonklyde. Primært når jeg træder i pedalerne. Klonklydene er hyppigere i højere gear. Jeg har haft indsatsen ude og smurt den. Den ser egentlig fin ud.

Er der nogen, der kan stille en diagnose?

Der er en kort video her: https://www.cykelgalleri.dk/video/udstillinger-og-messer/4008-klonklyde_fra_shimano_gear

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klonklyde fra Shimano indvendige gear
  • #1   10. maj 2019 Det lyder som et leje, og så ser det ud til at hjulet kører meget stramt, så hurtig som det topper når du ikke drejer pedalerne.
    Så er det ikke bare fordi det er blevet knokkelspændt sammen?

• #2   10. maj 2019 Dækket går på skærmen, men jeg er ikke nået til det problem endnu. Umiddelbart tænker jeg, at et leje burde give mislyde i alle gear og også når der ikke trædes i pedalerne.

• #3   13. maj 2019 Jeg fandt problemet ved endnu en gennemgang af indsatsen. Det er svært at beskrive med ord, men en af "kløerne" havde vendt sig 180 grader. Eftersom jeg ikke har haft det skilt ad, må det være sket uden adskillelse eller samling igen.

profilbillede
Kommentér på:
Klonklyde fra Shimano indvendige gear

Annonce