{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Michael S
Michael S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Ny kæde samt kassette {{forumTopicSubject}}

Jeg har en nishiki Race champion med Ultegra 9 speed gruppe, og jeg ønsker at udskifte kæde samt kassette. Men skal jeg udskifte det med Ultegra eller kan jeg vælge SRAM RED eller DA ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kæde samt kassette
  • #1   11. sep 2010 DA koster det dobbelte og Sram RED koster 3 gange så meget, men du bestemmer jo selv bare husk at det stadigt skal være 9-speed...

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #2   11. sep 2010 Tak for svaret Kim, Men hvorfor skal det være 9 speed kan man ikke bruge 10 speed? Og gælder det for både kæde og kassette?

• #3   11. sep 2010 Dine greb Har jo kun 9 "klik" altså 9 speed greb, så du kan ikke bruge en 10 speed krans.
    Afstanden mellem de enkelte klinger er også mindre på 10 speed ( 2,35mm ) end den er på 9 speed ( 2,56mm )
    Derfor er en 10 speed kæde også smallere end en 9 speed...

Du er nødt til at købe 9 speed med mindre du køber en komplet 10 speed gruppe...

• Jule S
    Jule S Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 40
    #4   11. sep 2010 havde været mig så havde jeg taget en sram kæde til 120 kroner og en sram cassette som også ligger i den lave ende.

Kilometermæssigt er der ikke nogen forskel og ja vægtmæssig, så skulle du nok have valgt andet end ultegra fra starten, sorry. Spar de penge og brug dem på fx lejer i stedet for.

Kommentér på:
Ny kæde samt kassette

Annonce