V-bremser sidder fast {{forumTopicSubject}}
Min mountainbike har stået stille meget længe, og nu er armene på mine v-bremser foran fastlåse. Man kan godt rykke dem frem og tilbage, ligesom når man normalt bremser, men de sidder der hvor man rykker dem til - de hoper altså ikke automatisk tilbage som de skal.
Jeg har prøvet at massere dem frem og tilbage, men fjedervirkningen udebliver.
Jeg har afmonteret den skrue, som holder armene fast på selve forgaflen, men de kommer ikke af. Måske er de rustet fast?
- Kan må få liv i de her bremsearme igen, så de virker efter hensigten?
- Er de evt. lige til at udskifte med nye - og skal man blot bruge vold for at få dem af, eller overser jeg noget?
aug 2018
Følger: 2 Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 3 Svar: 77
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 1
Tror du de kommer til at fungere igen, hvis først jeg får dem af? Jeg har ikke styr på hvordan fjedermekanismen fungerer, men jeg forestiller mig at der sidder en fjeder indvendigt, som har sat sig fast/er gået i stykker.
aug 2018
aug 2018
V-bremse armene skal kunne bevæge sig frit på beslagene på gaflen. Det er det der er tricket
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Når du har fået armen af, så er tappen på forgaflen sikkert rusten. Du kan evt slibe rusten ned med et stykke smergellærred eller sandpapir, så længe du ikke sliber for langt ned i metallet.
aug 2018
apr 2019
Følger: 2 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 12
V-bremser sidder fast