{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.579 visninger | Oprettet:

Kasper F
Kasper F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

hydraulisk skivebremse blokkere {{forumTopicSubject}}

hej

jeg er på cykelferie på en mountainbike med hydrauliske skivebremser fra shimano(br-m486) og kan nu ikke komme videre fordi at min bremse foran bremser hjulet meget, har haft hjulet taget af for at se om de skulle renses hvilket nu har resulteret i af jeg ikke kan putte det på igen, da bremserne har sat sig næsten helt sammen, har prøvet at søge her inde for at se noget om problemet, men kan ikke rigtigt forstå de tekniske termer så er der nogen mulighed for at nogen af jer kan skære ud i pap for mig hvad der kan være galt og hvordan jeg kan fixe det,, for alternativt må jeg trække til en cykelmekanikker når de åbner i morgen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hydraulisk skivebremse blokkere
  • #1   18. jul 2010 svært lige at sige hvad det kan være, men det kan måske være, at din bremseslange har fået et knæk, og så kan olien jo ikk kommer hverken frem og tilbage og derved blokkere??

bare en tanke smiley

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jan 2008

#3   18. jul 2010 har lige prøvet at skubbe klodserne så langt tilbage jeg kan, og har fået hjulet på, men de køre stadig lidt mod skiven

• #4   18. jul 2010 Du skal afmontere dine bremseklodser og forsigtigt og dog med kraft at presse stemplet tilbage i kaliperen - brug en stor ligekærvet skruetrækker.
    Problematikken bliver strejfet her: http://www.youtube.com/watch?v=7u5RJhjX74E

Check evt. også denne: http://www.youtube.com/watch?v=E-xe5SurfME

YouTube er fyldt med cykelvedligeholdelsesklip, så søg på lidt forskelligt ... fx. hydraulic disc brake pad replace adjust piston caliper mtb shimano
    Håber du finder en løsning!

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jan 2008

#5   18. jul 2010 har kun et gammelt 56 k modem forbindelse så youtube vidoerne er lidt længe om at loade, men jeg siger tak og går ud og forsøger!

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jan 2008

#6   18. jul 2010 jeg skubbede lidt håredere end jeg turde i første omgang og nu går den ikke mod mere, så jeg siger mange tak for hjælpen og vil videre på min cykeltur:D

• #7   18. jul 2010 Tror du skal ha renset din kaliber.... afmonter klodserne, smør ganske lidt omkring stemplet, tør overskydende olie af, i med klodserne... så skulle det gerne køre lidt bedre et stykke tid. smiley

Kommentér på:
hydraulisk skivebremse blokkere

Annonce