{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.252 visninger | Oprettet:

Smørelse/fedt {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg er igang med at samle en MTB fra bunden af - derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken slags smørelse i bruger til forskellige opgaver. Feks krank-box, forgaffel montering i headset, om i giver fedt på alle skruer.

Jeg høre meget gerne - i må også gerne smide links til hvad i bruger.

PFT
Morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smørelse/fedt
  • #1   6. jul 2010 Brug Morgan Blue virker perfekt.. kan købes på all4bike.com

• #2   6. jul 2010 bruger selv:
    Finish Line Anti Seize Grease, Finish Line Fiber Grip Assembly Gel, Finish Line Teflon Grease, LOCTITE Gevindtætning 561 "Limstift"

• #3   6. jul 2010 Nogle skruer skal have en mild threadlocker, f.eks loctite 222, andre skal have fedt, f.eks kugleleje fedt fra Thansen, mens nogle dele skal have carbon grip pasta.

Producenten af din ramme vil oftest have lavet en oversigt over hvilke komponenter der skal have hvad samt med hvilket moment delene skal monteres med.

• #4   6. jul 2010 nu er dette eksempel godt nok til racer, men det viser at der er forskel fra producent til producent:

Krankboks:

Campagnolo: skåle til lejer skal have et ordentligt lag loctite 222 og så skrues i med håndkraft
    FSA/Shimano: Skal have fedt, feks kugleleje fedt fra Thansen og så spændes med 45-55Nm

Så det er vigtig at læse indlægs seddel til både dele og ramme.

Kommentér på:
Smørelse/fedt

Annonce