opbygning af singlespeed {{forumTopicSubject}}
hej allesammen
jeg har en ældrestål ramme liggende. har brugt den til skole og vinterkørsel de sidste år..
men den begyndersgu og være opslidt, og så tænkte jeg at det kunne være fedt og lave den til singelspeed, eller måske endda fixie.
det jeg vil spørge jer om, det er sådan set bare, hvordan jeg gør det billigst muligt.?
jeg skal jo have et andet hjulsæt, og et singelspeed kit?
jeg kender ikke rigtigt til dele på den front, så aner ikek hvad jeg skal få fat i. regner med og købe brugt
men hvordan er det med gearing på sårn noget singelspeed. nogle gode forslag, nytter jo ikke noget jg får fat i noget med lorte gearing
håber på at få nogle gode advises, som den nybegynder jeg er på det felt
apr 2009
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 28 Svar: 154
Er der kranksæt, et forhjul der fungerer???
Du skal bruge et baghjult. Hvis du vil have mulighed for fixed gear så vil jeg anbefale dig at købe sådan et her:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=28614
Der kan du både smide et frihjul og et tandhjul på så du har mulighed for frihjul på den ene side af hjulet og vender du det om har du fastnav... Godt sted at starte...
apr 2009
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 28 Svar: 154
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 2 Emner: 20 Svar: 50
og super ak for hjælpen med gearingen
jun 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
Der var gear på på.
Jeg lavede den om til en single speed idet jeg har en anden fixie. - Pillede gearene af men beholdt kranksættet. - Så brugte bare det største tandhjul foran, og fandt det tandhjul jeg synes der passede bagi, kan jo altid skifte i og med de alle stadig sidder der
For at pifte den lidt op, købte jeg farvede bremsekabler, nye padaler og nyt styrbånd + racersadel.
Alt i alt har det ca. kostet mig 1000 kr, og cyklen kører super lækkert.
** Jeg synes single speed er bedst til de lidt længere ture og fixie er mere til tricks/sjov og hyggeturene **
jun 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
Og så får du nye hjul og du kan selv bestemme om det skal være fixie eller singlespeed. - Man skal lige vende sig til fixie hvis man ikke har kørt det før, men der kan tjekkes en masse ting ud på youtube. F.eks. hvordan du bremser hvis ikke du monterer forbremse, hvilket jeg til gengæld vil anbefale dig at gøre, for hvis uheldet er ude kan du stoppe væsenligt hurtigere end ved kun at have mulighed for at blokere baghjulet.
opbygning af singlespeed