{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.516 visninger | Oprettet:

Bleeding-problemer Avid Ultimate {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg et par gange forsøgt at bleede mine Avid Ultimate bremser, men har problemer med bagbremsen. Klodserne skraber på skiven.

Prodeduren
Jeg afmonterer hjulet og pillerklodserne ud. Jeg sætter den rigtige bleeding klods i. (Der står i hvert fald Ultimate på klodsen)
Så fylder jeg de to sprøjter med væske. Den ene kvart og den anden halv. Den halve skruer jeg på kaliberdelen, den kvarte på gribdelen. Så skubben jeg væske fra kalibersprøjten op i gribsprøjten og lukker kalibersprøjten. Derefter "trækker" jeg det sidste luft op i gribsprøjten og lukker den.
Gribbet trykkes i bund og holdes inde (ved hjælp af lidt snor) Så åbner jeg kalibersprøjten og løsner snoren mens jeg holder på gribbet med hånden. Trykker langsomt gribbet ud ved at skubbe væske ind via kalibersprøjten. Når gribbet er ude på plads lukker jeg kalibersprøjten. Begge sprøjter afmonteres og lukkeskruerne sættes i igen.

Så lang så godt, Når jeg trukker på gribbet mærker jeg modstand med det samme. Jeg fjerne nu afstandsklodsen og monterer hjulet. Første gang jeg trykker på gribbet er det helt slapt!!!! Når jeg har pumpet et par gange virker det, men med det resultat at klodserne nu skraber på bremseskiven.

Hvad f..... går galt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bleeding-problemer Avid Ultimate
  • #1   13. jun 2010 Har du prøvet at justere kaliberen i forhold til skiven...

• #2   13. jun 2010 Det er ikke kaliberen, for det er simpelthen plads der mangler til skiven, når jeg har trykket på gribbet første gang.

• #3   13. jun 2010 Hvis stemplerne i kaliberen ikke går tilbage, så skal du nok have adskildt kaliberen og renset stemplerne op og give dem nogle nye gummiringe.

• #4   13. jun 2010 Det kunne godt lyde som om det var problemet for den ene side, for det er kun i den ene side, at stemplet ikke rigtig trækker sig tilbage.

• #5   13. jun 2010 Det er mit bud på det i hvert fald.. smiley Der sidder en firkantet o-ring rundt om stemplet, og den kæntrer når stemplet trykkes frem. Når du slipper bremsen igen, så vrider o-ringen sig tilbage i "hvileposition" og trækker stemplet med tilbage, væk fra skiven. Det er sådan set smart nok, men det fungerer bare ikke rigtigt hvis der er fyldt med skidt og møg derinde, eller hvis o-ringen er slidt.

Kommentér på:
Bleeding-problemer Avid Ultimate

Annonce