Bleeding-problemer Avid Ultimate {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg et par gange forsøgt at bleede mine Avid Ultimate bremser, men har problemer med bagbremsen. Klodserne skraber på skiven.
Prodeduren
Jeg afmonterer hjulet og pillerklodserne ud. Jeg sætter den rigtige bleeding klods i. (Der står i hvert fald Ultimate på klodsen)
Så fylder jeg de to sprøjter med væske. Den ene kvart og den anden halv. Den halve skruer jeg på kaliberdelen, den kvarte på gribdelen. Så skubben jeg væske fra kalibersprøjten op i gribsprøjten og lukker kalibersprøjten. Derefter "trækker" jeg det sidste luft op i gribsprøjten og lukker den.
Gribbet trykkes i bund og holdes inde (ved hjælp af lidt snor) Så åbner jeg kalibersprøjten og løsner snoren mens jeg holder på gribbet med hånden. Trykker langsomt gribbet ud ved at skubbe væske ind via kalibersprøjten. Når gribbet er ude på plads lukker jeg kalibersprøjten. Begge sprøjter afmonteres og lukkeskruerne sættes i igen.
Så lang så godt, Når jeg trukker på gribbet mærker jeg modstand med det samme. Jeg fjerne nu afstandsklodsen og monterer hjulet. Første gang jeg trykker på gribbet er det helt slapt!!!! Når jeg har pumpet et par gange virker det, men med det resultat at klodserne nu skraber på bremseskiven.
Hvad f..... går galt?
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 28 Svar: 750
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Cykler: 1 Emner: 51 Svar: 329
apr 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 12 Svar: 223
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Cykler: 1 Emner: 51 Svar: 329
apr 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 12 Svar: 223
Bleeding-problemer Avid Ultimate