Indstilling af cykelcomputer Polar CS {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt en Polar CS200, og har haft lidt svært ved at greje det med hjulstørrelsen:o) På dækket står der 57x559 hvilket jeg har læst mig frem til betyder, at dæktykkelse er 5,7 cm og dækket diameter er 55,7. Dette passer sørme også med min egen måling med linial - vel om mærke de inderste mål. Hvis jeg tager den reelle diameter fra yderste dækkant til yderste dækkant er afstanden større. Sidt har jeg mærket dækket med kridt (et bestemt sted) og kørt langs en tommestok indtil afmærkningen atter rammer jorden. Denne måling giver 2050mm - og det er vel denne der er bedst at taste ind for at få den mest præcise distancemåling? Håber der er et par kloge hoveder der kan hjælpe mig på vej:o)
Mvh Niels
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.495
For hvis det gør det skal du skrive 1913 i din Polar computer hvor dækstørrelsen skal være..
Den mest normale racerdæk størrelse er 700 x 23c, den hedder 2097 når den skal skrives ind! Hvilken cykel eller dæk er der tale om?
aug 2008
Hvis du vil være mere præcis, så marker ved ventilen og på jorden og rul en omgang med den og slå en streg hvor den ender og så mål afstanden mellem de to streger og skriv den ind i mm.. Det afhænger af hvor hårdt pumpede dine dæk er, cyklens vægt og mange andre faktorer ;).
apr 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
fælgens bredde har også betydning for hvor meget dækket buer når dækket er pumpet.
hvis det er en bred fælge er diameteren og en omgang mindre.
hvis det er en smal fælge er diameteren og en omgang større.
aug 2008
Indstilling af cykelcomputer Polar CS