4. jun 2009 Følger: 21 Følgere: 20 Cykler: 1 Emner: 177 Svar: 1.016
Højprofil - kun et hjul! Effekt? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er fuldstændig vild med højprofil hjul for tiden. En af grundene er bl.a. at jeg har en utrolig god fysik og kropsbygning til at være sprinter.
Bakkerne duer ikke!.
..Derfor vil jeg gerne have nogle aerodynamiske hjul.
Lige nu kører jeg med Mavic Ksyrium SL. 1528 gr. lavprofil.
Da det er småt med pengene, så overvejer jeg at starte med ét hjul og ikke et sæt.
Ville de bedste ikke være at skifte baghjulet eller giver det mere at forhjulet er Aero? Er klar over det er lidt svært at styre højprofil forhjul i vind..
Jeg har kigget på følgende:
Cosmic Carbone SL. åben ring.
Sram S60 åben ring.
Spinergy Stealt SS åben ring.
Reynolds Assault T lukket ring.
^^Ovenævnte kan jeg få gode priser på.^^
De ligger i ca. sammeprisleje.. :-).. Hvad er bedst?
Ps. Jeg har kigget brugt, men synes ikke der er noget at finde. Jeg kan godt finde sæt til 10,000 kr. Men det er lidt for meget.
Har også set nogle til 3000 kr. Men ved ikke hvor meget de er brugt og skal ikke have noget der er for gammelt.. :I
Elsker også noget der er nyt.
På forhånd tak for hjælpen.
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 51 Cykler: 6 Emner: 66 Svar: 1.709
jun 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Cykler: 1 Emner: 177 Svar: 1.016
.. Nu harr jeg nævnt Reynolds, men tror kun de kan købes som et sæt, så den vil jeg udelukke lige nu..
.. Jeg går ihvertfald efter stivhed.
Hmm.. Tager også lige et kig på fulcrum og Easton EC90 SL er også i tankerne. Jeg ved at Easton kan bestilles som enkelte hjul.
jun 2007
jun 2009
.... Men ellers vil jeg spare op som du skriver.
jun 2007
(link fjernet)
jun 2009
..Mine forældre er dog meget imod brugte ting, som er i carbon, men får en forsikring der erstatter det hele, self. er der en mindre selvrisiko, men det går nok.
jun 2009
Har også god kontakt med en cykelhandler der kan ordne hjulene, hvis der skulle ske noget..
jun 2007
jun 2009
jun 2009
De skal dog ikke bruges i bjerge.
aug 2006
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 3 Svar: 10
Som ungdomsrytter er du formodentlig ikke så tung som nogen af os andre, og selv om du sprinter tror jeg ikke stivheden er helt så vigtigt som for ældre ryttere...
Det tager LANG tid at slide en carbon bremseflade ned hvis du bruger ordentlige klodser - jeg har endnu ikke slidt en carbon bremseflade ned før hjulet ar solgt eller ødelagt af andre årsager...
På dit budget ville jeg dog gå efter et sæt Cosmic Carbone - de er bundssolide, halv tunge men super hurtige når du er oppe i fart, billige som nye og gode nok til du roligt kan købe dem brugt...
Det er jo i bund og grund en alu-fælg med en Carbon skal der ikke har nogen effekt for holdbarheden så du behøver ikke være bange for at købe brugt af den grund.
Alternativt ville jeg lede efter et sæt New Ultimate full carbon som dem jeg selv kører på - de koster omkring 10000 fra ny, men kan ind i mellem findes til omkring 5000 brugt. Lette - 1300 gram, og rigeligt stive til at jeg som tidligere banerytter kan træde igennem med 82kg uden at de flekser!
jun 2009
Jeg har fundet ud af hvad jeg skal have. Jeg kiggede på et brugt sæt hjul på 1100-1200 gr. Tubular. .. Men dem der betaler næsten alt mit udstyr, vil ikke have jeg køber brugt..
Derfor vil de gamle gerne give noget mere til cyklen og hjul, da jeg har talt meget om det her på det sidste.. 5000-7000 kr. ekstra betød åbenbart ikke noget. Det skal bare virke.
Har kigget på forsk. højprofil tubular . .. Men skal lige finde ud af hvilke mærker jeg kan få til en god pris. Kender en som forhandler forsk. mærker hvor jeg kan få lidt rabat.
Tak for feedback vedr. bremsefalden!
aug 2006
IMO er Tubulars, bortset fra vægten, hypet alt for meget - hvis du KUN skal bruge hjulene til løb kan det være fornuftigt, men hvis du ind i mellem træner på dem bliver du meget hurtigt træt af tubulars når du punkterer!
Hvis det SKAL være nyt, SKAL være tubulars og budgeted hedder maks 7000,- er du jo desværre stadig lidt i "ingen mands land" ift. Zipp 404, FFWD, Reynolds, HED osv. og skal ender derfor let uden i noget "no-name"/OEM/Kina kopi - ikke at du ikke kan finde noget ordentligt, men det bliver alt andet lige et sats!
I den prisklasse vil jeg stadig anbefale dig Mavic CC til dæk og slange - mere solidt hjul får du næppe, og su får virkelig "bang for the buck" selvom det er dine forældre der sponsorerer dig:) De er noget tungere end Tubulars, men de er virkelig hurtige og det måske mest gennemprøvede aero hjul du overhovedet kan finde!
Jeg kører som sagt på New Ultimate, men har tidligere haft Mavic CC, og jeg kan ikke mærke at Mavic´erne er 400g tungere når jeg sprinter igennem på flad vej! Netop fordi du selv siger at du er sprinter behøver du heller ikke være super vægt-forskrækket:)
(link fjernet)
aug 2006
Du kører licens, og UCI har indskærpet til de nationale forbund at de skal sørge for UCI's komplet idiotiske regler overholdes... Det betyder i praksis at hvis ikke dit hjul er "standard" eller er på listen jeg linker til er det NO GO til licens løb! Indtil nu har DCU som regel kigget den anden vej, men tror desværre det bliver anderledes i år!
(link fjernet)
jun 2009
jun 2009
... Ja glemte lige at svare på hjulenes brug: De skal KUN bruges til løb.. self. kan det godt være jeg lige skal ud at rule 10 km. på dem når jeg har fået dem. ;-)... Men ellers KUN løb.
aug 2006
Hvis du tager clinchers er Mavic CC det eneste fornuftige - Zipp 404 clinchers osv. er AAAALT for dyre ift. Mavic så fra din liste i første indlæg ville jeg straks udelukke Sram og Spinergy - fine hjul, men for dyre.
Ved ikke om du kan finde et sæt Zipp 404 eller Reynolds til 9K, men hvis du kan får du bestemt nogle fede hjul!
Jeg ville holde mig fra Easton og Spinergy - i hvert fald Spinergy med PBO eger...
jun 2009
jun 2009
aug 2006
Jeg ved saamaend ikke om der er noget galt med PBO egerne, det er bare mit indtryk at den type eger, som ogsaa bruges paa Mavic R-SYS, er forholdvis ny paa markedet, og jeg har hoert rigeligt med skraekhistorier om carbon egre der knaekker og hjul der kroeller sammen til at jeg vil saette taenderne paa spil med PBO/R-SYS eger etc...
jun 2009
Stoler heller ikke på R-sys men har dog tiltro til PBO egerne.
aug 2006
Jeg har intet belæg for at sige de er ringe udover jeg synes jeg har hørt om en del uheld med dem, men kald mig bare gammeldags - jeg foretækker stål eger... Derudover er runde PBO eger næppe ligeså aerodynamiske som kniveger af stål, alu eller carbon.
jun 2009
jun 2009
Ellers var de købt.
Har fået bekræftet at jeg kan få Reynolds så det bliver nok dem.
jun 2009
Højprofil - kun et hjul! Effekt?