Compact/alm kranksæt t. racer - hvilke {{forumTopicSubject}}
Har købt en brugt Pinarello Prince, campagnolo record m zipp 300 kranksæt. har ikke kørt mere end 100 meter på den endnu.
Ved ikke helt om mit zipp 300 isis kranksæt skal skiftes til et compact - ville gerne kunne skifte efter behov... (normalt kranksæt i DK, compact ved ferier i bjerge). Enten ved at have et kranksæt der kan have både normal og compact klinger på, eller 2 kranksæt der kan skiftes når de passer på samme krankbox. Gider IKKE skulle skifte selve krankboxen hver gang.
F.eks. kunne jeg købe et compact FSA isis kranksæt, og så skifte med mit zipp 300 efter behov uden at skulle skifte krankbox - det skulle passe på den krankbox jeg har.
Eller købe Zipp VumaQuad kan som jeg forstår det have både have 53/39 og 50/34 klinger på samme spider. Dvs. man kan skifte fra normal til compact ved bare at skifte klinger (kender dog ikke pris på hverken kranksæt eller klinger)
Men - ved ikke ret meget om kranksæt. Hvilke sexede, gode kranksæt (ikke shimano) er der på markedet, som kan løse mit behov (enten ved at skifte klinger, eller ved at have 2 kranksæt på samme krankbox)? Må gerne mache resten af cyklen i kvalitet
Håber på lidt generelle råd og tips.
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 11 Svar: 21
mar 2009
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 28 Svar: 750
Du skal måske skifte kæde eller cass hver gang du skifter kranksæt.
mar 2009
PS. Har fundet Vuma Quad til 900$ (<5000,-) - men skal ikke have det
Hvad mon et zipp300 kranksæt er værd, hvis jeg skulle af med det?
Nogen der har kommentarer til det med bare at ændre på kassetten?
Compact/alm kranksæt t. racer - hvilke