{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.252 visninger | Oprettet:

træder på pedal, men intet sker. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en MBK cykel med 8 gear. aner ikke hvilken model det er.

Når jeg træder på pedalerne kører tandhjulene rundt, men trækker ikke selve baghjulet med.

Noget der ved hvad det kan være? Det skete for 2 uger siden, men der virkede den lige pludselig, så tænkte om det kunne være kulden.

Mvh Mads

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træder på pedal, men intet sker.
  • #1   22. jan 2010 Er det udvendige gear? Det lyder som om at det er din kassette-body der er gået...

• #2   22. jan 2010 udvendige gear smiley

• #3   22. jan 2010 står den ude eller inde?

• Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   22. jan 2010 prøv med nået wd 40 men det er sku nok forsent !!! ny kassete på !!

• #5   22. jan 2010 Den står normalt ude. Har lige haft den inde i nogle timer, og nu virker det. Så det må ha været noget fugt sammen med al den frost der har gjort det.

Mads

• Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Svar: 7
    #6   23. jan 2010 Det lyder ikke som en fejl i kasetten, nærmere friløbet! Palerne er nok frosset fast, eller fedtet i friløbet er blevet for stivt pga kulde.

• Peter C
    Peter C Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Svar: 7
    #8   23. jan 2010 Ja, jeg har prøvet at cykle uden kæde en gang, det gik ikke så godt.

• #9   23. jan 2010 Enig med Peter og Mikkel..
    Jeg har været ude for det samme her i vinterperioderne, og det er palerne i navet der er frosset fast.. Det har altså INTET med kassetten at gøre da den sidder godt fast på navet, det ved alle der har prøvet at skifte sådan en smiley Hvis man træder pedalerne langsomt rundt kan palerne nå at få fat igen, kører man bare til sker der intet.. Jeg havde faktisk problemet så sent som igår, men der gik det over efter en 15-20 min, så var det "kørt varmt".. Ind i varmen med den så det eventuelle fugtighed der er kommet ind i navet kan fordampe smiley

/René H

Kommentér på:
træder på pedal, men intet sker.

Annonce