{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

V-bremse eller bremseklo {{forumTopicSubject}}

Hvis jeg ønsker bedst mulig bremseevne, skal jeg så vælge v-bremse eller bremseklo?

Jeg kan ikke helt finde et klart svar. Selvfølgelig kan der være forskel på kvaliteten af både bremsesystemet og bremseklodserne. Det er selvfølgelig ikke retfærdigt at sammenligne en high-end v-bremse med den billigste bremseklo.
Men hvis der sammenlignes bremser med nogenlunde tilsvarende kvalitet og med samme kvalitet bremseklodser, hvilke giver så bedst bremseevne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  V-bremse eller bremseklo
  • #1   22. apr 2018 Det er vel mere relevant hvilke slags cykel bremserne skal bruges på, og hvad der er forberedt til på cyklen?
    Som oftest er det:
    MTB/Citybike = vbremse
    Racer cykel = bremseklo
    Og jeg vil mene at man ikke umiddelbart kan bytte rundt på de to bremsesystemer, dog uden at være 100% sikker...!!

• #2   22. apr 2018 Jeg er udmærket klar over, at der kan være begrænsninger. På en citybike med rimelig smalle dæk, kan der godt monteres en bremseklo (uden jeg har prøvet det). Det har jeg i hvert fald set før

• #3   22. apr 2018 Helt personligt foretrækker jeg bremsekloen. V-bremser kan sagtens bremse en cykel og en velfungerende og veljusteret V-bremse fungerer godt, men det kan være noget bøvl at få den justeret ordentligt. Derfor foretrækker jeg bremsekloen.

Vær opmærksom på at mange citybikes ser ud som om at der er mulighed for bremseklo, men hullet i stellet er for det meste kun beregnet til at montere reflekser og skærme, ikke en bremseklo.

• #4   22. apr 2018 Jeg er helt enig angående V-bremser. Derfor ønsker jeg at skifte.
    Hvordan adskiller monteringshullerne sig fra hinanden i forgaflen?

• #5   25. apr 2018 V-bremser er kraftigere.
    Eller rettere, armens (hvor bremseskoen sidder på) længde fra drejningspunkt til hvor kablet sidder, er længere, hvilket er lig større moment, som gør at du ikke skaæ bruge nær så mange kræfter.

Kommentér på:
V-bremse eller bremseklo

Annonce