Nokon versus I-link {{forumTopicSubject}}
Det har sikkert været oppe mange gange før, men nu har jeg gjort mig mine egne erfaringer.
Tror faktisk ikke at nogen af dem som favoriserer Nokon har prøvet I-link, jeg havde jo I-link på min Canyon og har sat Nokon på min Focus.
Mega klasseforskel, de fabrikanter kan jo slet ikke sammenlignes, I-link er langt bedre på alle måder!
Fortryder virkelig hardcore at jeg har købt Nokon og det er en fejltagelse som aldrig vil gentage sig.
I-link er nemmere at montere, en del lavere vægt, kører bedre (mindre modstand), skal ikke smøres, begynder ikke at komme med mislyde og har en langt bedre farvebelægning uden fejl.
Kan kun se et minus, prisen...og det betyder intet for så godt et produkt, når man tænker på prisen for Nokon ;o)
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 3 Svar: 6
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 51 Cykler: 6 Emner: 66 Svar: 1.709
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 81 Svar: 1.215
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
jo det er stadig "LEGO", bare til en "lidt" højere pris hehe.
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 81 Svar: 1.215
Blir de led ikke også svære at holde rene, som nokon er det? ikke at det skal lyde værre end det er, men der må jo samles lidt skidt i de led?
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 15 Cykler: 2 Emner: 17 Svar: 424
I-link skal jo som sagt ikke smørres, så jeg har lavet testen 2 gange på I-link, smurt og ikke smurt. Nokon har jeg kun testet smurt.
Resultatet er overbevisende sejr til I-link, også når det er smurt.
Har ganske simpelt taget godt med snavs og støv fra min støvsugerposse og rullet kablerne/link´ne (holdt dem spændte) i lige lang tid, og kan kun sige at hvis kablerne/link´ne er spændt ind som de bør være når de er monteret på cyklen, så kommer der intet ind imellem link´ne på I-link...Nokon havde lidt problemer. Men som jeg har set på 100´vis af billeder, Nokon har problemer med at holde link´ne tætte og spændt ordentlig op, så de bliver altså meget hurtigt snavsede i pratisk brug. Det kan forøvrigt undgås hvis man glemmer alt om den medfølgende brugsforvirring og monterer skidtet fornuftigt istedet.
Kan forøvrigt ikke se det skulle ha´ den helt store betydning når man vælger mærke, selve kablerne er jo beskyttet af inderlinen på begge mærker ;o)
Du burde forøvrigt gå på Alligator´s hjemmeside og downloade deres produkt pdf anno 2010, de har satme meget guf!
Jeg skulle ikke ha´ købt den cykel, burde ha´ investeret i at imortere deres varer til Europa...
Nokon versus I-link