{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.754 visninger | Oprettet:

Dæktryk - 26" 2,25 85 {{forumTopicSubject}}

Hej CG!

Jeg har lige faaet ny cykel som saa fint lige er kommet herind. http://www.cykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10217

Jeg ville lige hoere hvad i ville foreslaa jeg koerte med at daektryk. Det er som sagt 26" 2,25 store daek og jeg vejer ca. 85 kg "gearet" op.

Jeg halv/halv til og fra skole og offroad.
Og til en anden gang hvordan finder man saa frem til det rette daektryk?

Haaber i kan hjaelpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæktryk - 26" 2,25 85
  • #1   18. aug 2009 Jeg koerer* selvfoelgelig smiley

  • #2   18. aug 2009 det står på dækket.

    start med at pumpe det op til max. så kan du altid tage noget ud, hvis du synes det er for hårdt.

    jeg kan godt lide hårde dæk, og andre kan godt lide bløde dæk.
    mener mine er til max 40 psi. og det får de også.


  • #3   18. aug 2009 Jeg synes det virker meget individuelt hvad folk har lyst til at køre med, alt afhængig af kørestil. Forsøg dig frem med forskellige værdier, bare husk dem.
    Ved heller ikke om du køre tubeless eller dæk/slange, så er der nemlig rimelig stor forskel på hvilket dæktryk, der passer bedst. Start med 2,5 bar, det går du ikke helt galt i byen med, hvis det er dæk/slange. =)


  • #4   18. aug 2009 Okay tak. Vidste ikke det var saa individuelt. smiley

  • #5   18. aug 2009 Jeg kører også en 20" Radon. Jeg kører med 2,2... vejer sel 85 kg, og det passer mig super... Hvis du bruger den meget på vej ville jeg dog som Martin foreslår smide 2.5 i...

  • #6   18. aug 2009 Ja jeg tror ogsaa det ville vaere rarest med den lavere rullemodstand paa de 10 kilometer jeg har hver vej. Saa kan man jo altid tage luft ud foer man koere offroad smiley

  • #7   18. aug 2009 Ja, lige præcis. Jo mere du leger med at kommer luft i og ud, jo mere erfaring får du med det. Men jeg ville nok finde nogle andre dæk til transporten, jeg synes ikke NN er særlig behagelige på asfalt. Evt nogle billige nogen som ikke bliver slidt alt for hurtigt af den slags transport. =)

  • #8   18. aug 2009 30-33 psi. Så er du klar.

  • #9   19. aug 2009 altså.. jeg bruger dæktrykket som en lille 'dæmper' med at lave den blød. jeg kører selv med 1.5-1.7 hvis jeg har mindre i skraper jeg på fælgen..

    - nu ved jeg godt du ikke er på samme størrelse som dig men jeg syntes 2.5 er alt for meget hvis det er brug af off-road

    Lige en ting mere: hvad er psi?


  • #10   19. aug 2009 2.5 lyder også for meget i mine øre. Men igen. Det er som så meget andet en personlig ting.

    Dog kan man altid fortælle af personlig erfaring. Du får lavere rullemodstand med lavere dæktryk da dækket bedre kan tag imod de ujævnheder der er på sporet. Det skal selvfølgelig ikke være så lavt at du køre dækket af fælgen eller får snake bites....


  • #11   19. aug 2009 Michael. Jeg faar da hoejere rullemodstand af lavere daektryk? Eller tager jeg fejl?

    Ang. daekvalg saa skal jeg ogsaa have skiftet dem ud med nogle furious fred's i stedet. skulle vaere noget mere behagelige paa vejen. Overvejer saagar nogle semislicks... meeen.. tror jeg bare jeg bliver traet af skifte hele tiden saa smiley

    PSI er bare en anden trykenhed der er lidt stoerre. Bruges gerne i sammenhaeng med lavere tryk. her er en converter http://www.kaih.dk/psibar.htm smiley


  • #12   19. aug 2009 Naa... jeg kan da i hvert fald lige fortaelle at jeg var ude at koere i dag med de forslaaede 2,5 bar... og det koere rigtig fint paa vej.. jeg var ogsaa lige forbi nogle toere grustiger og der sejler den altsaa noget mere rundt som om den koere noget mere ovenpaa det hele, saa lidt tryk skal jeg nok have ud. Men det lyder i det hele taget som om det er en noget individuel sag.

    Ang. det jeg skrev til michael jeg kan godt se hvad du mener naar vi snakker offroad. det havde jeg ikke lige fanget. troede du snakkede onroad for der er det i hvert fald omvendt smiley


  • #13   19. aug 2009 Hvis du ikke har længere end 7-8km til skole bør du undlade Furious Fred og købe et par Rocket Ron, det tror jeg ikke du vil fortryde når du er i skoven smiley

    Jeg har ingen erfaringer med nogle af dækkene, men jeg har læst en del anmeldelser af Rocket Ron som et godt all-round dæk.. Der kunne jeg forestille mig at Furious Fred sejler rundt i lettere vådt føre.. smiley Schwalbe skriver selv i produktbeskrivelsen: "Er banen tør? Kan du risikere at punktere? Er dine tekniske køreevner optimale? Ok - så er du parat til Furious Fred."


  • #14   19. aug 2009 Det er rigtigt nok som Michael siger, at du får faktisk mindre rullemodstand med mindre tryk i dækkene, på landevejen gælder det om at have hårde dæk, da vejen er flad og jævn. Men på skovbunden giver et hårdt pumpet dæk dårlig rullemodstand, da det ikke optager ujævnhederne i underlaget.

    Kan godt ske at du kører med 1,5-1,7 bar, men husk lige på det er tubeless. Og jeg gætter på han kører dæk/slange. Hvis han som en fyr på 85 kg kører med 1,5 bar, så overlever fælgene ikke, det kan du være sikker på =) Jeg holder stadig fast på omkring 2,5 bar. Hellere lidt for meget end for lidt, specielt hvis man er lidt ny, og lige skal lære hvordan tingene fungere, han behøver jo ikke ligefrem starte i racesetup =) Bare min holdning.


  • #15   19. aug 2009 Ja jeg har ogsaa laest om deres daek men hvis det som sagt er mest paa asfalt tror du saa ikke de er mere komfortable end selv rocket ron's? Kunne i hvert fald forestille mig at de ville vibrere ligesaa meget som Nic'erne men ved det self ikke..


  • #16   19. aug 2009 Jep martin, jeg koere skam med slange. Har sgu ikke raed til at koere tubeless til hverdag smiley

  • #17   19. aug 2009 Hvad med Smart Sam i stedet..? Det skulle vaere et mere hverdags-allround orienteret daek som slides langsomt.

  • #18   19. aug 2009 Jeg kører med Vredstein Killer Bee 26" 2.4 og med et tryk på omkring 3-3.5Bar.

    Det er det bedste dæk jeg nogensinde har været i nærheden af.

    Det sæt jeg har på lige nu har kørt ca 1800 km på lige knap et år, og jeg fik min første punktering for en uge siden. Det er mit andet sæt, og det første (der sad på en cykel der blev stjålet) kørte jeg også med i et år uden en eneste punktering.

    Det er det perfekte mellemtingsdæk. Nok mønster til grustien, men kun hvis den er tør, og aldeles super når man kører på asfalt.

    Det kan varmt anbefales.

    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=29147


  • #19   19. aug 2009 Min kæreste kører med Smart Sam, og rullemodstanden er bedre end Nobby Nick, men ikke sønderligt.

  • #20   19. aug 2009 Okay Bjarke... Jeg vil tage det op til overvejelse. tak for raadet! Men godt nok et hoejt tryk du koere med smiley maa da vaere stenhaardt!

  • #21   19. aug 2009 Nej Simon du får lavere rullemodstand ved lavere dæktryk (når vi snakker i skoven)

    Dækket former sig bedre efter underlaget i forhold til højre dæktryk. Der blir dækket mere stift og du mærker alle ujævnheder


  • #22   19. aug 2009 Jeg brugte ellers smart sam på min første cykel, det synes jeg var ret fornuftigt. Jeg syntes det ruller klart bedre end nobby på asfalt. smiley

Kommentér på:
Dæktryk - 26" 2,25 85

Annonce