Reparation af Nexus gear {{forumTopicSubject}}
Hej : )
Jeg har en cykel med 7 indvendige Nexus gear. Tidligere har jeg haft cykler med gear af samme mærke, hvor det har været nemt at justere gearene, men modellen på min nuværende cykel kan jeg ikke gennemskue, og gearene trænger i den grad til at blive justerede.
Gearet ligner det på det vedhæftede foto (altså måden af skifte gear på er den samme), men det har ingen "justeringsboks" ved navet på baghjulet. Fra gearskifteren på styret går der blot et kabel ned til navet, hvor kablet sidder fast på navet via en møtrik. Møtrikken er ikke skruet fast, men sidder i stedet i et dertil indrettet "hak" i navet.
Der er ingen synlige streger (dem der skal stå overfor hinanden) at se, og jeg kan ikke ikke se, hvad modellen af gearet hedder. Jeg har uden held søgt på nettet i håb om at finde et billede -samt mere viden om modellen. Kan I hjælpe med råd? : )
okt 2014
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 201
De sidder nedenunder så du skal ned på knæ og kigge skråt op bagfra.
aug 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
okt 2014
okt 2014
okt 2014
aug 2017
aug 2017
okt 2014
Men du skal stadig kunne finjustere oppe ved håndtaget, virker det ikke må du ud at købe en ny.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 2 Svar: 86
Den yderste del af din justerskrue mangler iøvrigt - derfor er den svær at dreje - prøv med en tang.
Når du så har justeret gear, skal du vist lige have et led af kæden, eller en ny + tandhjul på...
VH kasper
Reparation af Nexus gear