Klik pedaler-racer {{forumTopicSubject}}
Godaften
Jeg er my inden for racerverdenen, og har nu fået købt mig en Bianchi (: det store spørgsmål er nu, hvilke klikpedaler jeg skal have er der en venlig sjæl eller to der kender en god pedal som stadig er prisvenlig?:)
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 33
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=122771;menu=1000,2,142,91;pgc%5B78%5D=263;page=5;orderby=2
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 69
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
Argumentet for vejpedaler og sko er også kun aerodynamik og en potentielt marginalt højere kraftoverførsel fra sko til pedal. Hvilket du som nybegynder INTET kommer til at mærke til alligevel.
Ofte er MTB pedalen også nemmere at klikke ud af, så du undgår at ligne en tumpe i lyskrydset når du ikke får klikket ordenligt ud og vælter mens du er klikket i.
mar 2008
Hold nu op... Flats og MTB-pedaler hører bare ikke til på en racer. For at man skulle undgå at "gå som en tosse", skulle man jo også have MTB-sko på. Og hvis man racer rundt på en racer i sine MTB-klodser, så ligner man da først en tosse!?
Desuden er hele ideen med landevejscykling at man skal sidde på cyklen og ikke vandre ved siden af den.
Og nej, det er IKKE svært at klikke ud af en landevejspedal. Det er rigtigt at alle nybegyndere ryger på røven. Men det skyldes nok mere dét at man er klikket fast. Lur mig om det ikke også sker for nybegyndere på MTB? Og det er heller ikke svært at klikke ind i pedalen fordi den kun har én side. Hvis man ser efter, så hænger bagsiden af pedalen altid nedad, så man nemt kan fange pedalen med klampen.
Lad nu være med at få ting til at lyde mere besværlige end de er.
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
Ang indklikning, ja landevejs pedalen kan man sagtens klikke i når man har luret det, men kan konstatere at jeg var rigtig oftest meget hurtigere i pedalen og over når man kom på mtb frem for folk på racere.
Og mtb sko og racer cykler ser man aldrig? Har du set en cross cykel? For den uindviede person ligner det til forveksling en racer cykel og de findes bestemt også på vejen. Ser en mtb sko så meget mere klodset ud end en vej sko fordi der sidder lidt små knopper nedenunder?
Igen det er bare min mening og du er velberettiget til din.
Er, og bliver ALDRIG lycra nørd på vejen. Det er simpelthen ikke min kop the.
mar 2008
Det svarer lidt til at stille op til et maraton i det skarpeste løbetøj og løbeudstyr... og militærstøvler. Det kan da sikkert godt lade sig gøre og man skal da være velkommen til det, hvis man føler for det. Det er bare ret underligt.
Du skal selvfølgelig have lov til din mening, men hvis du aldrig bliver lycranørd på vejen, som du selv siger, hvorfor så rådgive på området?
Iøvrigt, undskyld til Kasper at der går diskussion i den.
Klik pedaler-racer