{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
24.285 visninger | Oprettet:

M.
M.
Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 7

"Tuning" el-cykel {{forumTopicSubject}}

Hej CG !

Jeg har erhvervet mig sådan en el-ladcykel. I den ombæring kunne jeg godt tænke mig at den kørte lidt hurtigere .....

Kan jeg gøre dette? I så fald, hvordan? smiley

God weekend

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Tuning" el-cykel
  • M.
    M. Tilmeldt:
    okt 2012

#1   28. apr 2017

profilbillede
  • M.
    M. Tilmeldt:
    okt 2012

#2   28. apr 2017

profilbillede
  • M.
    M. Tilmeldt:
    okt 2012

#3   28. apr 2017

profilbillede
  • #4   28. apr 2017 Træd hårdere i pedalerne......

• jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #5   28. apr 2017 ud fra de fotos du har vist af din cykel, vil jeg vurdere at cyklen ikke har bremser, og køreegenskaber, der gør det forsvarligt at køre mere end de 25 km/t som el motoren lovligt må yde hjælp til

• M.
    M. Tilmeldt:
    okt 2012

#6   30. apr 2017 Så vent lidt .. Overfladerust ved forreste tandhjul gør at det ikke er forsvareligt?
    Der er udemærket for- og bagbremse, der er nye dæk og slanger, alt er som det skal være, og den kører alligevel over 25 km/t ...
    Spørgsmålet er grundet den bruges til transport til og fra arbejde, og de 12 km ville jeg bare komme hurtigere om/få mere hjælp når det blæser ..

• #7   30. apr 2017 Jørn mente nok nærmere skivebremser ville være optimalt. Gerne hydrauliske skivebremser.

• M.
    M. Tilmeldt:
    okt 2012

#8   1. maj 2017 Optimale forhold - muligvis. Men alt er i den fineste orden smiley

• #9   1. maj 2017 Tvivler jeg på M.

• #10   1. maj 2017 Chancen for at blive stoppet er nok minimal, men skulle det ske og de finder ud af at der er "tunet" så ryger den faktisk i kategori som ikke indregistreret køretøj. Så ligger der 7500 i bøde samt konfiskation.
    Hvis du vil køre hurtigere så køb en knallert. 30 eller 45.

• kasper l
    kasper l Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 1
    #11   3. maj 2017 For eller imod tunning af din cykel, så skal du have svar på dit spørgsmål. Selvfølgeligt kan du "tune" din cykel, men som med alt andet, så koster tuning.
    Du kan ændre gearingen på selve motoren, til en lavere gearing (mindre tandhjul), den skulle gerne have rigeligt moment til at trække det. Ønsker du flere kræfter kan du undersøge motorer der bliver brugt til tuning af SEGWAY's, men de koster :).

• Tonny B
    Tonny B Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #12   3. maj 2017 Hej
    Hastigheden styres af den styring som er koblet til motoren og resten af elsystemet på cyklen og er for indstildt til en vis mængde watt den skal levere jeg gætter på at det er 250 watt så skal du finde en styring som kan levere højere .nogle styringer er leveret med en begrænser iform af 2 ledninger som er sat sammen de danner en modstand som begrænser motorens ydeevne altså skal du i styringen kikke efter de 2 ledninger som er sat sammen det kan være der er 1 ekstra ledning den skal så sættes sammen i stedet .ellers skal du finde en styring som yder mere evt. 300 watt.
    Når du køber en elcykel uden for Europa kører den væsentligt hurtigere så jeg er ret sikker på at motoren kan holde til på en forøgelse på 10-20 %
    Læs på motoren dens navn og type og gå ind på Ali Express og søg så dukker der en masse spændende sager op Vh Tonny

• #13   3. maj 2017 Jeg ville nok afholde mig fra at tunning af elcykel, ikke fordi det koster en bøde, hvis du bliver stoppet, men hamrer du en eller enden ned, med en sådan indregistreret ting, så hænger du på hele erstatningen ved en evt. invalidering af personen .... tror det bliver vanskeligt at få din forsikring til at dække, men du kan jo prøve når uheldet er der smiley

• Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #14   4. maj 2017 Du kan i købe en styring hvor i der er lavet så den er begrænset eller ikke begrænset så du kan skifte mellem de lovlige 250 w og max 25 til 500 w og og fri hastighed

Men igen som andre skriver du hænger på den hvis det går galt lige som en ulovlig knallert

• Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #15   4. maj 2017 Du kan i købe en styring hvor i der er lavet så den er begrænset eller ikke begrænset så du kan skifte mellem de lovlige 250 w og max 25 til 500 w og og fri hastighed

Men igen som andre skriver du hænger på den hvis det går galt lige som en ulovlig knallert

• Hans  L
    Hans L Tilmeldt:
    maj 2017

#16   11. maj 2017 I følge lovgivningen må elcykler kun kunne køre op til 25 Km/t. Derefter skal de indregistreres som knallerter. http://smartmove.dk/faq/
    Jeg synes dog ofte, at de kører væsentligt hurtigere...

• #17   11. maj 2017 Indregistrering som knallert, kræver bare typegodkendelse, som man ikke bare lige får, så det er stort set umuligt at få, med mindre der allerede er importør der har gjort det for en.

At de ofte kører hurtigere er enten fordi folk så kan trampe dem yderligere op i fart, eller at risikoen for at blive stoppet på en der er chippet er forsvindende lille.

• #18   2. nov 2017 køb en uorginal computer så kan du justere hastigheden i den

https://boxbike.dk/da/reservedele-til-elcykel/122-lcd-display-til-deluxe-ladcykel.html

• Jan C
    Jan C Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #19   28. jun 2018 måske klæb nogle darylium magneter på kernen, så emk bliver større.( større magnetisk flade.

• Jan C
    Jan C Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #20   28. jun 2018 har lige afprøvet det og virker meget stærkere...

• #21   2. jul 2018 her hvor jeg bor er risikoen ret stor for at blive tjekket om sommeren ret stor da de tjekker alt med motor på undtagen almindelige cykler uden motor dem tjekker man ikke man kunne godt tjekke om cyklerne er stjålet

• martin k
    martin k Tilmeldt:
    jan 2009

#22   10. dec 2020 Ved godt dette er en gammel artikel men må sq lige indskyde noget om bremserne som der kritiseres,,
    Ja skivebremser kan virke bedre end fælg bremser,, men vil lige påpege at vi der kørte MTB i alperne om sommeren i slutningen af 80erne og frem, vi havde sq ikke skivebremser og nogen af os lå faktisk med små 80 km/t ind imellem,, nogen af os var faktisk på HardTail med den fart og uden skivebremser,,, nogen af os skiftede så osse forgaflen ud med forgafler fra små motocrossere og fik derfra skivebremser med bedre effekt i tilkøb,,

• Samet M
    Samet M Tilmeldt:
    jan 2023

#23   10. jan 2023 El-cykel X-Zite E-go MTB 27,5" 48cm

Hej kan man Tune den her model? Fra T- Hansen tak for hjælpen

Kommentér på:
"Tuning" el-cykel

Annonce