4.993 visninger
|
Oprettet:
Skift af bremsevæske {{forumTopicSubject}}
Har Formula Oro K18 bremser på min mtb, men hvor ofte skal der skiftes bremsevæske ?
sep 2006
Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 113
Men så kan det også anbefales lige at blæse systemet igennem, for at undgå opbygning af fugt, og ikke bare at fylde på.
Med venlig hilsen Daniel...
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 81 Svar: 1.215
Når man skifter væske, skylles fugt/vand med ud, så det er bare at lade lidt ekstra væske passere igennem systemet, inden der lukkes, så er vandet ude.
På biler siger man 2år, eller 40/60.000km. ca. det kan naturligvis ikke helt sammenlignes, men ja, hvis du mærker at bremsen bliver blød, er det byt til nyt. men jeg ville nok alligevel skifte hvert 2.år, eller gøre som producenten anbefaler. for er bremsen først blød, er der mere vand i systemet, end godt er.
vh
René E.
sep 2006
Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 113
Hvad angår det med de to år, så har jeg endnu ikke hørt om nogen der har kunne køre 2 år med deres bremser uden at de når at blive bløde inden og trænger til en genopfyldning som min. (På cykler altså.)
Med venlig hilsen Daniel...
maj 2008
Følger: 27 Følgere: 24 Cykler: 3 Emner: 81 Svar: 1.215
vedr. at blæse luft ind i et br. syst, så er der for det meste meget fugt i den luft der kommer fra en kompressor, så det ville man ikke få noget ud af. Du vil derimod få skidt i systemet, hvis kompressoren ikke er up to date med de rigtige filtre mm. (dykkerforretningernes kompressore ville være ok) men det er meningsløst at blæse systemet igennem, da man ingen gevinst henter.
En "gennemskyldning" med br. væske er rigeligt..
Skift af bremsevæske