{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

Rust fra ny Canyon {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Canyon Nerve AL 8.0 som kun er ca 1 1/2 måned gammel, den står ALTID indenfor i vores hus når jeg ikke bruger den, men allerede nu render rusten ud af flere bolte, se bla indsat billede.

Har lige haft skrevet og snakket med Canyon DK i dag, og de kalder der overflade rust, hvilket jeg dog synes virker voldsomt af en ikke helt billig cykel som bliver opbevaret ved stuetemperatur.

Hvad er folks holdning og egne erfaringer med det ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust fra ny Canyon
  • #1   31. okt 2016 Har haft et par frempinde + en Cube fully med samme "problem". Gjorde ikke noget ved det, og da det kun dukkede op inde i selve bolten, og ikke bredte sig til ydersiden, gjorde jeg ikke det store ved rusten.

En anden bemærkning vedr. billedet. Er den hvide plet en stor bule/rids i inderbenet på dæmperen?

• #2   31. okt 2016 Har lyst til at skyde en bemærkning af med "... canyon er billig og det er derfor du købte den". Men for at være lidt seriøs, så tror jeg ikke det er canyons skyld. Mange bolte kan ikke laves i alu og derfor anvendes en stål legering. I dit tilfælde kunne nok godt have fået en lidt bedre beskyttelse, men når sidder udsat og vandet ikke kan løbe af, vil der lettere opstå korrosion. Det er overfladerust. Smør en klat tyk fedt ind i hullet hveranden måned eller lidt rustbeskyttelse.

• #3   31. okt 2016 Den smule skal du ikke tage dig af, det kommer på alle af sådan nogle bolte.
    Jeg har selv en Spectral der var der også den mængde rust efter første tur i regnvejr. Det kan man hverken gøre fra eller til.

Det er ikke Canyons skyld.

• #4   31. okt 2016 Simon kan godt se den hvide plet men det er bare noget skum eller lign, fra vasken smiley

Kasper K ved godt Canyon er billigere end andre mærker ofte, men en cykel til næsten 18.000 er mange penge i min verden som alm motionist B). Havde nok bare mere forventet det her af en Bilka cykel til 1200kr.

Jakob p det har jeg dog bare aldrig oplevet før, har også en Scott scale som jeg har kørt på et år Uden lign problem, det er godt nok også en HT

• #5   1. nov 2016 Hvis det er en HT er det jo klart du ikke har oplevet "problemet", der er jo ingen led.
    Der er ingen grund til at frygte den smule rust. Det er kun i overfladen og det spreder sig ikke.

Hvis du vil have den væk, så tag en hård tandbørste og noget opløsningsmiddel, her gør WD40 det godt, ved godt der er mange der mener det er no go på en cykel. Men til dette formål er det helt i orden.
    Så skulle du gerne kunne skure det af.

• #6   1. nov 2016 Grunden til at der bruges stål bolte, som kan ruste, er at de er stærkere end rustfri, Alu eller titanium.

Et sprøjt wd40, så er problemet løst.

I det her tilfælde har Canyon ret, det er ikke deres skyld. Så lærte du noget nyt i dag.

En hardtail vil gøre det samme, hvis der fx sidder stålbolte i frempindens frontplade.

• Mark L
    Mark L Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #7   1. nov 2016 Min Nerve så også sådan ud efter lidt tid. Rensede det af og gav den lidt silicone spray og så har det ikke været der siden.
    Det er ofte inde i de der bolte der sidder vand efter vask og så kommer det.

• #8   3. nov 2016 Nu har jeg haft mange forskellige motorcykler, og der har jeg bare aldrig set lign problemer, og der skulle man da mene boltene skal være mindst lige så stærke smiley

• #9   3. nov 2016 På de fleste mc'er er boltene i rustfri stål,bolten på billedet ligner ikke at den er lavet i rustfri.

Kommentér på:
Rust fra ny Canyon

Annonce