1.579 visninger
|
Oprettet:
Rust fra ny Canyon {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en Canyon Nerve AL 8.0 som kun er ca 1 1/2 måned gammel, den står ALTID indenfor i vores hus når jeg ikke bruger den, men allerede nu render rusten ud af flere bolte, se bla indsat billede.
Har lige haft skrevet og snakket med Canyon DK i dag, og de kalder der overflade rust, hvilket jeg dog synes virker voldsomt af en ikke helt billig cykel som bliver opbevaret ved stuetemperatur.
Hvad er folks holdning og egne erfaringer med det ??
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
En anden bemærkning vedr. billedet. Er den hvide plet en stor bule/rids i inderbenet på dæmperen?
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Svar: 46
Jeg har selv en Spectral der var der også den mængde rust efter første tur i regnvejr. Det kan man hverken gøre fra eller til.
Det er ikke Canyons skyld.
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 28 Cykler: 4 Emner: 18 Svar: 73
Kasper K ved godt Canyon er billigere end andre mærker ofte, men en cykel til næsten 18.000 er mange penge i min verden som alm motionist B). Havde nok bare mere forventet det her af en Bilka cykel til 1200kr.
Jakob p det har jeg dog bare aldrig oplevet før, har også en Scott scale som jeg har kørt på et år Uden lign problem, det er godt nok også en HT
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 4 Svar: 46
Der er ingen grund til at frygte den smule rust. Det er kun i overfladen og det spreder sig ikke.
Hvis du vil have den væk, så tag en hård tandbørste og noget opløsningsmiddel, her gør WD40 det godt, ved godt der er mange der mener det er no go på en cykel. Men til dette formål er det helt i orden.
Så skulle du gerne kunne skure det af.
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
Et sprøjt wd40, så er problemet løst.
I det her tilfælde har Canyon ret, det er ikke deres skyld. Så lærte du noget nyt i dag.
En hardtail vil gøre det samme, hvis der fx sidder stålbolte i frempindens frontplade.
sep 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
Det er ofte inde i de der bolte der sidder vand efter vask og så kommer det.
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 28 Cykler: 4 Emner: 18 Svar: 73
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 33
Rust fra ny Canyon