1.883 visninger
|
Oprettet:
Hvis du fandt en cykel på gaden.... {{forumTopicSubject}}
Bare af ren og skær nysgerrighed....
Hvis du fandt en cykel på gaden... Smidt i en hæk, liggende punkteret eller lign..
Lad os sige en racercykel, et par år gammel, lidt slidt, men i brugbar stand, med en pris på omkring 10000kr fra ny..
Den er ikke efterlyst på stelnr, tydeligvis efterladt.
Hvad ville du gøre med den?
Kontake politiet?
Beholde den?
Lade den ligge?
feb 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
okt 2015
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 2 Svar: 6
Det er en hypotetisk situation, og jeg ønsker bare at høre folks ærlige svar.
Den ide med at efterlyse ejeren af en cykel på nettet, den falder ret hurtigt til jorden. Desuden er cykelgalleri.dk langt fra det mest benyttede cykelrelaterede forum, det meste af den slags er vel efterhånden overtaget af facebook
feb 2015
okt 2015
Og hvis du bryder dig om din cykel, ville du så ikke have noteret og gemt stelnummeret?
Det er jo langt fra alle som bruger facebook, jeg er selv blandt en af dem.
feb 2015
Og jo selvfølgelig ville jeg efterlyse den på stelnummer.
Men der er også cyklen som er importeret uden stelnummer også er det jo rart at der er folk der slår dem op på forskellige medier feks denne sag
http://www.tv2lorry.dk/artikel/279628
okt 2015
Jeg kan se du har fået stjålet din cykel for nogle måneder siden, og den har du nok også efterlyst fordi du savner den. Hvis den dukker op i en hæk, er den jo efterlyst på stelnummeret, og derfor må man jo antage den er savnet.
Men altså, i denne situation ville du bruge tid på at efterlyse ejeren på diverse internet forums, vel vidende om at cyklen ikke er efterlyst, og at du nok vil skulle bruge en masse tid på at sortere i henvendelser fra folk som bare vil have den cykel du har fundet, gratis, selvom de ikke er den retmæssige ejer.
Her vil du jo så groft sagt gå ind og distribuere over hittegods, som faktisk er ulovligt, og kan straffes med bøde eller i grove tilfælde fængsel.
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Cykler: 2 Emner: 37 Svar: 108
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
okt 2015
Så kan i svare derinde, uden at få jeres integritet brudt.
sep 2015
Følger: 1 Følgere: 13 Emner: 3 Svar: 22
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 327
jun 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 174
okt 2015
#14 Det er ikke en specifik cykel, men en hypotetisk situation.
jun 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 174
Enten kontakter du politiet eller også lader du den ligge. Det er ikke så svært. Det bliver aldrig din cykel uanset hvor hypotetisk et spørgsmål det er.
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 100 Cykler: 1 Emner: 39 Svar: 170
Butikken(P. Dahl i Kolding) havde sat et klistermærke på, så jeg kontaktede dem og oplyste stelnummeret. De har åbenbart købers navn i x antal år. Ved ikke om det er almindelig praksis at butikkerne har et kundekartotek på den måde. Men P. Dahl har.
Hvis du fandt en cykel på gaden....