824 visninger
|
Oprettet:
Taxa helvede - Cykel vs. taxa {{forumTopicSubject}}
https://www.youtube.com/watch?v=nSiZYXhxuhM
En "professionel" chauffør, der heller vil risikere et liv frem for at vente 5 sec. Det var lige før man var blevet en del af statistikken!
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Kørende, som har vigepligt, skal på tydelig måde ved i god tid at nedsætte hastigheden eller standse, tilkendegive, at de vil opfylde vigepligten. Kørslen må kun fortsættes, når det under hensyn til andre køretøjers placering på vejen, afstanden til dem og deres hastighed kan ske uden fare eller ulempe.
Det er svært at se om taxaen blinker til højre, men han er allerede kørt ud i rundkørslen før dig og du giver ham under 1½ sekund til at spotte dig. Spørgsmålet er vel egentlig om det rent faktisk er ham der risikerer et liv, fremfor at vente 5 sek?
Uanset hvem der har retten på sin side, så husk nu for pokker at det er DIG der er den bløde trafikant. Det er nemt at pege fingre og råbe af bilisterne, men giv dem nu også lige en chance.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 459
Loven redder ikke dit liv som blød traffikant, men sund fornuft, underdanighed og overblik!
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Men vi skal også som cyklister være gode til at læse trafikken og den situation vi befinder os i, netop fordi det er os det går værst udover. Tag f.eks situationen med bussen. Der er faktisk en rigtig god chance for at buschaufføren ikke har set dig. Du kommer langt udefra i forhold til vinklen på spejlet og alle som har kørt bus/lastbil i byer ved at man har mere end ét sted man skal holde sin opmærksomhed. Samtidig er det tydeligvis myldretid og stressfaktoren må ikke undervurderes. Ikke for hans skyld, men for din egen skyld. Det er forkert at han kommer til at holde på cykelstien, men det er ligeså forkert at du kører foran ham for at komme forbi. Der skal du væbne dig med tålmodighed og vente. Husk at dit brok kan være med til at stresse ham yderligere.
I situationen med bilen i regnvejret der drejer til højre foran dig, mener jeg også at du burde have læst det bedre. En cykel forsvinder meget nemt i regnvejr og tusmørke, selvom den har lys på.
Vær nu opmærksom i trafikken og især når man kører i midtbyerne i myldretid. Se frem og se situationerne fra dine medtrafikanters side og synspunkt. Lad være med at holde på din ret, men fokuser istedet på at få trafikken til at glide.
Oftest sker de her ting jo ikke med vilje og hvis vi som cyklister råber og skriger, hjælper det bare ikke på forholdet mellem os og bilisterne.
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 40 Cykler: 5 Emner: 11 Svar: 139
Jeg er fuldstændig enig i at det i mange tilfælde kan undgås, videoen her (og en anden i en rundkørsel) er 2 år gammel og jeg har efter de to episoder sænket farten og holder gerne tilbage hvis jeg kan se bilerne fortsætter.
Jeg uploader ikke videoer for at hænge bilister ud, det er ligeså meget for at vise hvor det kan gå galt som cyklist
tak for jeres input.
PS. efter at have læst min beskrivelse til videoen kan jeg se at den er noget entydig mod bilisten, det er ikke meningen.
nov 2008
den er meget uheldig, det ser ud som han vil holde tilbage så jeg kører videre, jeg når at se at han ikke har det og jeg bremser, jeg har ikke meget fart på men åbenbart nok til at glide som en sindssyge
igen kan jeg godt se at det ser ud til at jeg er meget imod bilisten, jeg går lige min videoer igennem og får mit rigtige budskab frem
nov 2008
det handler ikke om at han købte ind foran mig, det er der mange busser der Gør og de har travlt og skal overholde tider, fred være med det, men det der Gør mig vred er at han fortsætter selvom han kan se at bussen ikke kan komme helt ud af rundkørslen. Han læsere ikke trafikken og så mistede jeg sund fornuft et øjeblik der
at han kører ud foran mig er jo tydeligvis fordi han ikke har set mig, ellers Gør bus chauffører ikke sådan
nov 2008
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 49 Cykler: 7 Emner: 179 Svar: 1.916
Og er hans sidespejle justeret korrekt, vil han sagtens kunne se cykelisten og bør derfor først foretage sit højresving EFTER han har regnet farten ud på cyklen.
Men ja, man skal passe på, det er os der er de bløde og man skal køre ordentligt (ser for mange der køre på fortorv, over for rødt, på midten af vejbanen osv.)
nov 2008
har brækket en finger fordi der var en der kørt i den forkerte side.. begynd at dele bøder ud til cyklister, måske kunne politiet have en enhed der hed task force cykel
apr 2013
Følger: 2 Cykler: 1 Emner: 22 Svar: 42
nov 2008
apr 2013
nov 2008
apr 2013
nov 2008
Jeg uploader ikke de her videoer for at vise hvad bilister Gør forkert (jo nogle gange) men for det meste er det faktisk for at vise hvor det som cyklist kan gå galt og hvorfor det gør det. læsere beskrivelsen af videoen.
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 49 Cykler: 7 Emner: 179 Svar: 1.916
nov 2008
Taxa helvede - Cykel vs. taxa