{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

Cnd
Cnd
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 32

Q-factor og knæproblemer. {{forumTopicSubject}}

Q-factor og knæproblemer.
Hej i kloge hoveder, Jeg får ondt i knæet af at køre på landevejscykel, men ikke når jeg kører MTB. Har af prøvet en masse ting med saddelposition, kadance, variation i tråd, intensitet, distance mm. Kort sagt har jeg afsøgt alle justeringsmuligheder på grej, træning, position på cyklen osv. (en periode på snart 2 år)

Q-factoren er jo noget større på en MTB... Kan det have en afgørende betydning?, eller lyder det helt skørt??

Nogen erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Q-factor og knæproblemer.
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #1   26. jul 2014 Hvis du bruger andre sko eller pedal type på din landevejscykel, kan det være manglende float eller forkert indstilling af klampe

• Cnd
    Cnd Tilmeldt:
    okt 2012

#2   26. jul 2014 Ja, det har jeg også bikset lidt med. Har sågar skiftet pedalerne på landevejscyklen til MTB pedaler af samme type; men stadigvæk samme mønster....

• #3   26. jul 2014 Jeg havde samme problem da jeg også kørte landevej. Er ret sikker på det skyldtes Q-faktoren på racer kranken kontra mtb kranken.

Skulle jeg ha' racer igen ville jeg sætte et mtb kranksæt op med klinger der egner sig til landevej

• Cnd
    Cnd Tilmeldt:
    okt 2012

#4   27. jul 2014 OK, så er jeg ikke den eneste!
    God ide med kranken, det skal prøves. Tak for input:)

• #5   27. jul 2014 Jeg havde også samme problem da jeg kørte landevej.
    En bekendt foreslog at sætte skiver mellem pedaler og krankarm og tune klampen i pedaler så det også gav lidt. Jeg fik det dog aldrig testet ideen.

• Cnd
    Cnd Tilmeldt:
    okt 2012

#6   27. jul 2014 Super, godt at vide at jeg ikke er helt galt afmarcheret!
    God ide med skiver og klampe, der skal nok være et par millimeter at hente. -Jeg giver det et forsøg smiley

• #7   28. jul 2014 Med time pedaler kan du bytte rundt på klamperne og justere lidt på den måde smiley

Kommentér på:
Q-factor og knæproblemer.

Annonce