Stjålne cykler Frederica {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne fortælle min historie for at gøre andre opmærksomme på dette problem.
Har mellem D. 9 & 10 Maj fået min hvide Avenue stjålet ved busstopstedet ved Land & fritid i Erritsø. Den var låst og gemt lidt under nogle træer. Så da jeg kommer tilbage er cyklen jo selvfølgelig væk!
Så da vi er ude for at købe morgenbrød, beslutter vi os så for at lige køre en runde i Erritsø for at tjekke om den skulle ligge smidt et sted. Så kommer vi så ud på Snaremosevej, på strækningen hvor den blev stjålet, og bemærker så at to udlændinge kommer cykelende i modsatte vejbane. Derfor kigger vi så om der er noget genkendeligt ved cyklerne, og der bemærker vi at det er en Avenue cykel uden skærme, men dog var farven rød? Vi kører så forbi dem 2 gange, og beslutter os derefter at stoppe dem. Med det samme kunne jeg se det var min cykel, den var bare blevet spraymalet! De blev så ved med at påstå at de havde fundet den over et rækværk. Dog lod de som om de ikke forstod hvad jeg sagde til dem. Men hvem stjæler en cykel, spraymaler den, og så smider den igen så andre kan stjæle den? Så den hoppede vi ikke helt på.
Problemet er bare at min cykel ikke er den eneste som er blevet stjålet og spraymalet. Den anden cykel de cyklede på var også spraymalet! Vi ved hvor de opholder sig, og ved hvem der stod bag den, men alligevel vil politiet ikke gøre det store ved det! Så være opmærksomme derude! (Det var italiener hvis man er i tvivl)
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 2 Emner: 46 Svar: 509
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Men hvis i kender deres opholdsted, samt har mistanke og beviser for det er din cykel og andre stjålne cykler så burde det da have interesse for dem. Jeg ville blive ved med at punke politiet for at de gør noget. Måske det ville hjælpe hvis man nævnte noget om selvtægt (som en tom trussel). Bare for at se om det ville få dem op af stolen?
nov 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
mar 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Cykler: 3 Emner: 3 Svar: 55
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Men hvor underligt det end lyder, så har du gjort dig selv en bjørnetjeneste. For nu har politiet slet ingen mulighed for at bevise at det var dem der havde den. Havde de kunne hente cyklen hos dem, kunne de idet mindste anklage dem for hæleri. Men nu vil de jo selvfølgelig benægte alt. Og du skal desværre nok også være heldig hvis forsikringen vil dække skaden, da de heller ikke har bevis for at den har været stjålet.
Anmeldte du tyveriet til både politi og forsikring da du opdagede at den var væk?
Stjålne cykler Frederica