{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.540 visninger | Oprettet:

Smede? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen! Jeg ved godt, at det sikkert ikke er det bedste sted at spørge om dette, men tænkte, at der sikkert måtte være nogle smede herinde!
Jeg er nemlig på grundforløb som smed, og tænkte om der var nogen som havde en helt fantastik ide til et afsluttende grundforløbs projekt? smiley
På forhånd tak ^_^

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.
  • Rengøring 1.800 kr.
  • Bosch dishwasher not starting 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smede?
  • #1   12. mar 2014 Har i ikke nogle faste ting i skal lave ? Jeg har lige afsluttet her i Horsens, og det var to ting vi kunne vælge imellem

• #2   12. mar 2014 Nej, det har vi ikke. Vi skal selv finde på noget, og så konstruere det på inventor. Mange af os overvejer at lave en grill, men syntes også det kunne være sjovt at lave noget helt andet smiley

• #3   12. mar 2014 Du kunne lave dine egne aksler, i stil med Hopes 10mm bolt through aksler til MTB, du kunne lave din egen frempind eller din helt egen saddelpind.

• #4   12. mar 2014 Eller et mekanikerstativ til cyklen?

Er der nogle krav til hvad der skal indgå i projektet? F.eks pladebuk, varmerette osv?

• #6   12. mar 2014 Man skal vise de ting man har lært, så alle svejse typer, flamme skæring, og bukning og lign.

Jeg har tegningerne til grillen fra Horsens hvis det er, så kan du altid ændre på tingene smiley

• #8   12. mar 2014 Vi lavede en arbejdsbænk i dette design: (link fjernet)

• #9   12. mar 2014 Lavede en postkasse inkl. stander lidt som den fra MEFA, da jeg var på grundforløb for 12 år siden smiley kæft man føler sig lige pludselig gammel smiley

• #11   12. mar 2014 Tak for alle de gode forslag! smiley
    Og ja Kryll, men jeg går ud fra at grunden til at piger ikke vælger denne branche er fordi det er et meget hårdt arbejde (kan være!) selvfølgelig ikke altid smiley

• #12   12. mar 2014 Er du sort eller rustfri? Jeg lavede i sin tid mig et udekøkken til min svendeprøve fik et 12 tal for det dengang. Men ellers nu når det er grundforløb så evt kom på en ide om noget du eller noget familie evt kan bruge! Evt et smart cykel stativ du kan hænge cyklen op når den skal vaskes osv.

profilbillede
  • #13   12. mar 2014 Nøj hvor fedt smiley
    Altså indtil videre har vi ikke arbejdet med rustfri, så ved ikke hvad man kan kaldes os på det hold. Jeg overvejede faktisk også at lave et vægophæng til cyklen, da jeg syntes det ser fedt ud, med cyklen på væggen. Men indtil videre har jeg fået lavet en konstruktion til en lille bordgrill, hvis jeg nu ikke finder på noget bedre smiley

• #15   13. mar 2014 Du er ikke rustfri smed i fredericia. Så alm sort klejnsmed er det du må kalde dig smiley

• #16   18. jun 2014 Jeg går selv på EUX som klejnsmed i Aalborg, der skal vi lave en gril til grundforløbsprøven.
    En cykelholder til vægen er en fed ide, men en grundforløbsprøve skal indeholde både elektrode-, tig- og co2 svejsning, skærebrænding, en form for bukning af enten rør eller plade, så spørgsmålet er, om ophænget er stort nok til at kunne indeholde alt dette.

/Kasper N.

Kommentér på:
Smede?

Annonce