Spinning/Bodybike instruktør løn og uddannelse {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg er blevet tilbudt en spinning instruktør uddannelse af mit lokale fitness center, hvilket jeg har takket ja til.
Uddannelsen er i samarbejde med SpinUs og Bobby Crawshaw og er tilbudt af Dansk Idrætsforbund, i Randers. Den foregår over 2 hele weekender.
Mit spørgsmål går på, om nogen ved, om denne uddannelse er tilstrækkelig, hvis jeg gerne vil søge job som spinning instruktør i fx Fitness World, eller om Fitness World kun ansætter instruktører med de uddannelser, de selv udbyder?
Mit andet spørgsmål er, om der er nogen der ved, hvad en spinning instruktør får i løn pr time i Fitness World?
På forhånd tak!
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 12 Svar: 45
Det vil sige at man skal have kensskab til deres pulszone/ydelse områder.
Det afhænger dog meget af i hvilket center man gerne vil ansættes, om det er noget de går op i om man kender til/er udd. I.
FW spinner udd. Er dog også noget længere, og hvis man er ansat i FW må man ikke undervise i andre kæder/centre.
Startløn afhænger lidt af hvor centret ligger, hvor stor deres sal er (antal cykler) og hvornår på dagen man får timer, og hvilken dag.
Du skal regne med ca 180 hvis jeg husker rigtigt, ikke meget men så får man lommepenge for at træne, med mulighed for alle de vikar timer man orker.
Når du er ansat i et center, kan du tilbyde dig som vikar i alle de centre du gider.
Deres vagtskeme køre online (e gruppe) derinde kan man selv anmode om de frigivet vagter der måtte være.
Håber det gav lidt svar, ellers så skriver du bare
apr 2013
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 7 Svar: 24
Mange gange tak for din meget uddybende kommentar, det var til meget stor hjælp!
Spinning/Bodybike instruktør løn og uddannelse