{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
207 visninger | Oprettet:

Hvilken cykel/triatlon cykel {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg leder efter gode råd til køb af (brugt) cykel til min tween. Han ønsker sig brændende en triatlon cykel, mest fordi han gerne vil køre op og ned ad Strandvejen så hurtigt som muligt (eller andre 'landeveje'). Han har kig på en Felt B12 fra 2013 (brugt) - MEN, mor mig synes jo ikke lige det virker som den bedste cykel til daglig transport inde i København, er lidt betænkelig ved at købe en 11 år gammel cykel (den står til 4500), tænker at sådan en kræver meget vedligeholdelse? Og kan den bruges i regn og slud? Alle gode råd er velkomne:-) også tips til andre cykler og hvad vi skal være opmærksomme på når vi køber brugt (han vokser mee 10 km i timen i øjeblikket så det er lidt fanget i at det også skal give økonomisk mening at han nok er vokset fra den i løbet af et par år.

Mange hilsner Katrine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken cykel/triatlon cykel
  • #1   21. jun Det er svært at vurdere hvad ville være brugbart, først vil højden på knaiten være en god ting som info til folk her ude og ikke mindst hvad budget der er snakke om til indkøb af cykel.

    Når det er sagt, unge knaiter skyder i vejeret rimelig hurtigt, og jeg er sikker på hvis du køber en der er perfect størrelse til ham nu så til næste år vil den være en tand for lille.
    Så jeg ville nok købe en der er lidt større end hvad der er brug for, så han har noget at vokse på. Men det kommer også an på alder, er han lige i voksealderen ville jeg gå efter en til to hak større.

    Noget man skal holde øje med er næsten alt, det er brugt så alt vil have et vis brug på det noget mere end andet.
    Tjek for slør i krank, kronrør, hjul lejer. Tjek om stellet er skævt, og om hjulene/fælge sidder lige med stellet.
    Tjek om gearing er i orden samt bremser.

    Men ang den Felt og vedligeholdelse er det præcis det samme som alle andre, en ting ved unge mennesker der er lidt nysgerrige er at de kan lære at vedligeholde den selv.
    Men når det kommer til carbon stel er det altid lidt et sats, da der kan være mikroskopiske revner i stellet som ikke kan ses eller mærkes til at starte med især på et 11årig gammelt carbon stel.

    Men er carbon virkelig nødvendigt, han kan køre hurtigt på alle cykler hvis han træner nok og får opsat cyklen rigtig.
    Men spørgsmålet er om han virkelig vil bruge en cykel i lang tid nok til at 4500kr er godt give ud, hvis han snart er i knallert alder kan cyklen hurtigt ende i skuret permanent.

    Jeg ved ikke nok til jeg vil sige hvad vil være en god triatlon cykel, men tænker der nok kommer en her ind som kan anbefale noget på et tidspunkt hvis de rigtige informationer kommer.


  • #2   21. jun Tak for det grundige svar smiley det viste sig at FELT' en var en del mere slidt end vi havde regnet med - og føltes for usikker. Nu kigger vi på en Kuota Kharma, den er vist også lidt mere ham med en racer.

    Knægten er 1,70 og 12 år, så cykler holder omtrent 3-4 år og så skal de sælges videre. Men det er dét han ligesom gider, så der hvor andre betaler sports kontigent til fodbold klubber osv, investerer jeg i cykler smiley


Kommentér på:
Hvilken cykel/triatlon cykel

Annonce