{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.736 visninger | Oprettet:

Ondt i håndledene :( {{forumTopicSubject}}

Hej CG, Jeg købte for nylig en Cannondale Flash som jeg er rigtig glad for. MEN jeg får rigtig ondt i håndledene når jeg cykler på den, og det gjorde ikke på min forige mtb.
På min forige mtb er styret 62 cm bred, og på min Flash er styret 64 cm bred.
Kan det have noget at gøre med at jeg belaster mine håndled på en anden måde når styret er lidt bredere ?
P.S. Jeg startede med at få smerter i håndledene fra over et år siden da jeg kørte motocross, og det er jeg så holdt med nu og er skiftet over til Mtb P.g.a det.
Så det ville være træls hvis jeg skulle til at døje med det igen. Nogen ideer hvad det kan skyldes ? Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ondt i håndledene :(
  • #1   17. apr 2011 Prøv at skifte dine håndtag på styret selve grebet til nogle ritchey wcs i skum de koster ca 80 kr hos crc de kan hjælpe på det da de er bløde og sikkert også større end dem du køre med nu hvilket kan gøre at du sidder og klemmer for hårdt om styret for at holde ved

• #2   17. apr 2011 jeg ved ikke om det kan skyldes den ene cm din hånd er kommet længere ud.
    men noget siger mig du skal prøve at styrke dine håndled og/eller købe nogen ander håndtag, evt nogen ergo i skum.

til at styrke dine håndled kan jeg varmt anbefale en powerball. har selv maget glæde af min.

håndtag kan jeg anbefale dem her http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=39259

der findes også nogen med støtte til håndledet. som disse http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=34908 har ikke selv prøvet dem så kan ikke sige hvordan de er. men jeg havde en gang nogen der mindede om dem, og de var ret behagelige at køre med.

• #3   17. apr 2011 Jeg vil lige gøre opmærksom på at dem som Andreas referer til er meget små i omkreds, sikkert fint til meget små hænder/kvindehænder.
    men det passede slet ikke til mig, og jeg har ikke særlig store hænder.

• #4   17. apr 2011 Tak for hurtige svar smiley
    Jeg skal også lige have bestilt en tid hos lægen imorgen.
    Umiddelbart så synes jeg da de håndtag jeg har på min Flash er blødere end dem på min forige mtb (bianchi).
    @ Derude. Jeg tror måske du har ret i at den 1 cm kan gøre at det gør ondt. Utrolig nok.

• #5   17. apr 2011 @Mikke G
    Jeg skriver at jeg ikke ved om det kan skyldes den ene cm. :o)

jeg tror ikke det handler om hvor hårde eller bløde dine håndtag er, men nok mere hvordan de "ligger" i hånden.

• #6   17. apr 2011 Derude

Nu fik du mig op af sofaen og ned i kælderen og måle mit greb måler 35 mm hvor det er tykkest så de er ikke så tynde endda og tvivler på jeg har dame hænder fra håndled til slut langemand måler hånden knap 19 cm og så skal du lige huske at tråden er skrevet af en på 14 så ikke sikkert de hænder er så store endnu

• #7   17. apr 2011 Hov, jeg glemte at skrive at fra motocross var det begge håndled det var galt med, men nu er det kun min højre.

• #8   17. apr 2011 @Andreas G Haha jamen godt jeg fik gang i dig. de er nok ca lige store i diameter. Men dem du linker til giver sig mere så.
    har selv prøvet alle Ritchey wcs skum håndtag. det sidste jeg prøvede (bruger nu) er det jeg linker til, og det giver så ikke nær så meget i skummet som de andre 3, der ikke spændes fast.

håber det er til at forstå hvad jeg mener. smiley

• #9   17. apr 2011 Ja det er jo lige med at finde ud af Hva man kan lide at køre med og det er ikke ens for alle jeg er glad for mine ritchey wcs men ja de er bløde lidt svampet men man for ikke ondt i hånden af dem vis man har en tendens til at klemme for hårdt på styret hvilket jeg gjorte på feks de originale Scott greb jeg har samme model skum greb både på min specialized epic min Scott Scale 30 min giant Terrago 1 og de sad også på mine 2 solgte cykler så helt sikkert et hit hos mig og også mange andre i klubben

Ps min racer har dem dog ikke ......

• #10   17. apr 2011 Det kan også være vinklen på dine bremsegreb som er forkert. Det belaster håndleddet hvis de vrides for meget tilbage eller frem og derefter får en masse stød. Skal helst være en lige linje fra armen og gennem håndleddet, ud til grebet.

Mener denne video forklare lidt om det.
    Sidder dig på iPhone, så gider ikke lige den store research:)
    (link fjernet)

• #11   17. apr 2011 Mikkel G

du kan også få et styr med lidt rise. det tager lidt af de hårde i skoven da det har mulighed for at "flexe".
    Kore Torison fås som flat men med en antydning af rise der skulle give lidt komfort.

prøv at dreje bremsegrebbene lidt mere ned så dine hænder får en anden vinkel på styret. det kan hjælpe meget da dine sener ikke bliver påvirket lige så hårdt.

• #12   18. apr 2011 Tag måske også et kig på Ergons greb - er bl.a. udviklet til folk hvis hænder 'sover' under træningen.
    Kører selv med disse, hvor grebets areal er øget med 40% - de er super komfortable: http://www.ergon-bike.com/us/en/product/gx2-leichtbau
    Fås også i carbon og uden klatrehorn.
    Og her er en fin cyklist ... http://www.topeak-ergon-racing.com/de/en/teamtv/clips/view#video/17182202

• #13   18. apr 2011 Hej allesammen tak for alle jeres forskellige måder det måske kan blive ordnet på.
    Men jeg starter lige med at ændre vinklen på mine bremsegreb og ser om det bare er det smiley

• #14   18. apr 2011 hopper du rundt på den ?? for hvis du gør så er det garanteret fordi du tager stødet i armene istedet for benene. havde også meget ondt i mine håndled da jeg kørte bmx og stødte af i armene fordi jeg landte meget foroverbøjet fordi den ikke rigtig var stor nok indstillede styret så den kom lidt længere frem og tog af med benene og det forsvandte med det samme smiley

• #15   18. apr 2011 @ Thomas R - Det er ikke derfor smiley
    jeg har også prøvet at ændre lidt på hvorhenne bremsegrebene sidder, det hjalp de første 20 km af min cykeltur og derfra var der stadig 13 hjem.. og har haft konstant ondt i dem siden.

• #16   18. apr 2011 Tror i at en BG fit ville kunne hjælpe på det ?

Kommentér på:
Ondt i håndledene :(

Annonce