Ondt i håndledene :( {{forumTopicSubject}}
Hej CG, Jeg købte for nylig en Cannondale Flash som jeg er rigtig glad for. MEN jeg får rigtig ondt i håndledene når jeg cykler på den, og det gjorde ikke på min forige mtb.
På min forige mtb er styret 62 cm bred, og på min Flash er styret 64 cm bred.
Kan det have noget at gøre med at jeg belaster mine håndled på en anden måde når styret er lidt bredere ?
P.S. Jeg startede med at få smerter i håndledene fra over et år siden da jeg kørte motocross, og det er jeg så holdt med nu og er skiftet over til Mtb P.g.a det.
Så det ville være træls hvis jeg skulle til at døje med det igen. Nogen ideer hvad det kan skyldes ? Mvh
okt 2009
Følgere: 14 Cykler: 7 Emner: 5 Svar: 340
feb 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 44 Svar: 452
men noget siger mig du skal prøve at styrke dine håndled og/eller købe nogen ander håndtag, evt nogen ergo i skum.
til at styrke dine håndled kan jeg varmt anbefale en powerball. har selv maget glæde af min.
håndtag kan jeg anbefale dem her http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=39259
der findes også nogen med støtte til håndledet. som disse http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=34908 har ikke selv prøvet dem så kan ikke sige hvordan de er. men jeg havde en gang nogen der mindede om dem, og de var ret behagelige at køre med.
feb 2009
men det passede slet ikke til mig, og jeg har ikke særlig store hænder.
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 4 Emner: 49 Svar: 244
Jeg skal også lige have bestilt en tid hos lægen imorgen.
Umiddelbart så synes jeg da de håndtag jeg har på min Flash er blødere end dem på min forige mtb (bianchi).
@ Derude. Jeg tror måske du har ret i at den 1 cm kan gøre at det gør ondt. Utrolig nok.
feb 2009
Jeg skriver at jeg ikke ved om det kan skyldes den ene cm. :o)
jeg tror ikke det handler om hvor hårde eller bløde dine håndtag er, men nok mere hvordan de "ligger" i hånden.
okt 2009
Nu fik du mig op af sofaen og ned i kælderen og måle mit greb måler 35 mm hvor det er tykkest så de er ikke så tynde endda og tvivler på jeg har dame hænder fra håndled til slut langemand måler hånden knap 19 cm og så skal du lige huske at tråden er skrevet af en på 14 så ikke sikkert de hænder er så store endnu
sep 2010
feb 2009
har selv prøvet alle Ritchey wcs skum håndtag. det sidste jeg prøvede (bruger nu) er det jeg linker til, og det giver så ikke nær så meget i skummet som de andre 3, der ikke spændes fast.
håber det er til at forstå hvad jeg mener.
okt 2009
Ps min racer har dem dog ikke ......
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 17 Svar: 310
Mener denne video forklare lidt om det.
Sidder dig på iPhone, så gider ikke lige den store research:)
(link fjernet)
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
du kan også få et styr med lidt rise. det tager lidt af de hårde i skoven da det har mulighed for at "flexe".
Kore Torison fås som flat men med en antydning af rise der skulle give lidt komfort.
prøv at dreje bremsegrebbene lidt mere ned så dine hænder får en anden vinkel på styret. det kan hjælpe meget da dine sener ikke bliver påvirket lige så hårdt.
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 3 Svar: 297
Kører selv med disse, hvor grebets areal er øget med 40% - de er super komfortable: http://www.ergon-bike.com/us/en/product/gx2-leichtbau
Fås også i carbon og uden klatrehorn.
Og her er en fin cyklist ... http://www.topeak-ergon-racing.com/de/en/teamtv/clips/view#video/17182202
sep 2010
Men jeg starter lige med at ændre vinklen på mine bremsegreb og ser om det bare er det
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Cykler: 4 Emner: 141 Svar: 557
sep 2010
jeg har også prøvet at ændre lidt på hvorhenne bremsegrebene sidder, det hjalp de første 20 km af min cykeltur og derfra var der stadig 13 hjem.. og har haft konstant ondt i dem siden.
sep 2010
Ondt i håndledene :(