træning vs restitution {{forumTopicSubject}}
Hej med jer,
Mine ture er på ca 60-100 km ad gangen, (ca.30/snit) og jeg forsøger at give mig fuldt ud hver eneste gang. Jeg vil lige høre hvor tit man "må" køre. Jeg kører for tiden hver 2.-3. dag, problemet er bare at jeg synes ikke heeelt mine muskler er friske hver gang, er det fordi de skal have mere restitution eller fordi jeg piver? :O)
HVad siger de kloge hoveder?
Jeg forsøger at få det optimale ud af hver træning, dvs jeg ikke er meget for at tage en stille og rolig, eller kortere, tur ind imellem. Det har jeg gjort før men nu synes jeg bare jeg vil have det optimnale ud af hver eneste gang!
Skal jeg bare give den gas, eller lave en anden struktur på træningen?
Endnu en gang: Jeg søger et brugbart svar fra folk som ved hvad de snakker om, tak. :o)
Bedste hilsner
Peter
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 1 Svar: 26
hvis du kører alt hvad den kan trække hver gang, vil det kun gå ned af bakke for dig, gælder om og lægge en træningsplan så du nogle dage bare kører jævnt højt tempo andre gange fuld æde, og nogle uger hvor du "slapper" af..
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 1 Svar: 26
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Cykler: 4 Emner: 26 Svar: 196
dec 2007
Følger: 58 Følgere: 54 Cykler: 2 Emner: 24 Svar: 287
få målt din maks-puls og så anlæg nogle puls-zoner.
så du kører med forskellig intensitet, og lader musklerne bygge sig selv op...
og husk du ikke kan toppe hele året rundt så lav dit sema efter hvordan dine "vigtige" løb ligger...
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 73 Svar: 385
Egentlig har jeg for 1/2 - 1 år siden kørt ture i "højt tempo" og ture i moderat tempo. Det er faktisk først nu hvor jeg giver den gas hver gang at jeg har oplevet en god forbedring af min kondition ( Dvs hastighed . gns ) Så har jeg jo self draget den konklusion at det er godt, men det kan jeg ligesom høre at det nok ikke er. :o) Jeg må forsøge at gøre det lidt anderledes.
Tak!
:o)
træning vs restitution