{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.227 visninger | Oprettet:

Principia Levitate 105 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har i et stykke tid gået til spinning og er blevet så bidt af det, at jeg har besluttet mig for at prøve kræfter med en racercykel. Jeg skal bruge cyklen til at køre til de 17 km jeg har til arbejde 2-3 gange om ugen , samt en længere tur i weekenden. Jeg har brændt mig varm på denne cykel

https://www.outlet-cykler.dk/cykler/Racercykler/principia-levitate-redwhite-105-black

Vil dette være en god begynder cykel til mit formål? Jeg har læst mig frem til at man anbefaler at prøve cyklen først, da der er stor forskel på de forskellige mærker. Er dette en streng nødvendighed, da jeg ikke er sikker på at kunne finde netop denne model og str i en fysik butik nær mig (bor i Jylland) Jeg er 1.78 cm og normal af bygning, så jeg har set på cyklen i str 55 cm.

Kunne være fedt med jeres input. Er jeg helt galt på den? Hvad vil i evt anbefale?

På forhånd mange tak
TH

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Principia Levitate 105
  • kjeld k
    kjeld k Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #2   22. mar 2016 Du kunne jo også tage en tur forbi Kjellerup, hvor de har showroom. Ring til dem.
    Og så er der 14 dages returret. https://www.outlet-cykler.dk/returnering
    Har handlet hos dem, alt var ok
    .

• #3   22. mar 2016 Jeg har netop været forbi en veletableret cykelhandler i dag, og iflg. de råd og vurderinger han gav mig, ville jeg være klar til en cykel lige over begynder niveau, hvilket jeg skulle mene at cyklen er. Han vurderede mig også til en str 56 på en Cannondale cykel, hvilket vil svare til en str 55 i en Principia. Det var ikke det helt rigtige link jeg fik vedhæftet. Har kikket på cyklen her

http://www.cykelshoppen.dk/racercykler/7807-principia-levitate-shimano-105-2015.html#35

De tilbyder også hjælp til indstilling af cyklen ved levering. Jeg søger også lidt erfaring ang Principia cyklen, om der er nogen der kender til selve mærket mm. Jeg er ikke typen der bare springer ud i et køb, uden at undersøge købet til mindste detalje.

• #4   23. mar 2016 Det er stadig vigtigt at prøve cyklen. Et er specs, noget andet er hvordan den føles for DIG at køre på.
    Har selv haft forelsket mig i en specifik model, taget ned og prøve den, og kommet hjem med en helt anden cykel, fordi "vi bare passede sammen" smiley

• #5   24. mar 2016 56 i cannondale? Det lyder forkert/ for stort. Jeg vil mene du skal ned i 52/54 med den højde.

Tag forbi en anden forhandler.

Gå efter en cykel med 11s i stedet for 10s.

• #6   24. mar 2016 Hej alle,
    Mange tak for svar/inputs. Jeg vil selvfølgelig tage forbi en forhandler igen og prøve cyklen. Havde jeg været mere vågen fra start, havde jeg set at outlet cykler ligger i midt Jylland, så det er ikke så langt fra mig. Mht str. var det noget forhandleren skød sig til, skal selvfølgelig afprøves. Han har solgt cykler i 25 år både til amatører og professionelle, så helt i hampen med hans bud, er han nok ikke. Han vurderede den vel nok også efter hvad jeg vil bruge cyklen til.

• #7   24. mar 2016 Fj- hvorfor 11s i stedet for 10s? Tror du ikke jeg vil få en for agressiv kørestil i str 52/54? Jeg vil da få en meget mere liggende stil på cyklen. Den skal som sagt "kun" bruges som pendler cykel samt ture i weekenderne.

• #8   24. mar 2016 Fordi 11s er standart, gruppen skifter bedre og der er mulighed for større spænd i gearingen. hvorfor købe en cykel med ældre komponenter?

Mht til størrelsen er det jo længden af overrør vi snakker, og du vil netop skulle række længere med armene med en større cykel. Her spiller geometrien af cyklen mere ind end størrelsen.

Hvis du skal bruge den som pendler, så gå efter en cykel hvor du kan montere ordentlige skærme og evt bagagebærer.

Det "nye" i den forbindelse er adventure/gravel bikes som opfylder de krav du stiller, langt bedre end en landevejs racer.

Her er min, str M(56) og jeg er 1.84 høj med 86 i skridt.

profilbillede
  • #9   24. mar 2016 Den skal bruges til både at pendle og cykle en lang tur i weekenden. Det med en adventure bike, det er ikke mig, heller ikke med bagagebærer. Jeg har haft racercykler før, og det var i min ungdom med motobecane cykler. Mht ældre komponenter, så handler det i bund og grund om økonomien. Er men kun til det helt nye, eller kan man nøjes med de lidt ældre og billigere.

• #10   26. mar 2016 Jeg har kørt Århus - København 380 km og Sjælland rundt på min gamle principia. Den kan udemærket fragte dig på arbejde eller en hyggetur i weekende.

Jeg har sener selv bygget en radon og sidst en pinarello. Det er nok mest for ikke at gå ned i flokken.

Der er ok gear og bremser på den cykel du linker til. Man kan så altid diskuterer om man skulle smide de sidste Par tusinde og gå film Carbon. Også set i lyset af en evnt gensalgsværdi.
    Min oplevelse med Principia har været en godt ægteskab for nogle år siden se den evnt i min profil. Jeg er 180 høj og vejer 79 kilo

• #11   26. mar 2016 Jeg er pt gået i tænkeboks;-) kan ikke finde ud af om det er den rette for mig. Men mange tak for svar.

• #12   27. mar 2016 Jeg købte lige nøjagtigt den model du linker til sidste år i maj måned, dog en 2014 model i grå.
    Jeg har været glad for den, dog skiftede jeg rimelig hurtigt dækkene ud til nogle bedre da jeg punkterede hver anden gang jeg var ude.
    Jeg er 1.80 og købte den i str 55, jeg har dog en svag anelse om at jeg måske har købt den en anelse for lille.
    Jeg er blevet rigtigt glad for at cykle, har meldt mig ind i en klub, så set i bakspejlet har jeg fortrudt at jeg ikke smed måske 5000kr mere og fik en Carbon cykel med Ultegra.
    Ikke at den ikke fungere, for den syntes jeg bestemt den gør, men man bliver jo lidt "grej freak" smiley

• #13   27. mar 2016 Tak for svar Mp. Jeg er i øjeblikket ved at overveje en Canyon endurance al i stedet. Se evt i min anden tråd " Forslag til køb af ny racer"

Kommentér på:
Principia Levitate 105

Annonce