Principia Levitate 105 {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har i et stykke tid gået til spinning og er blevet så bidt af det, at jeg har besluttet mig for at prøve kræfter med en racercykel. Jeg skal bruge cyklen til at køre til de 17 km jeg har til arbejde 2-3 gange om ugen , samt en længere tur i weekenden. Jeg har brændt mig varm på denne cykel
https://www.outlet-cykler.dk/cykler/Racercykler/principia-levitate-redwhite-105-black
Vil dette være en god begynder cykel til mit formål? Jeg har læst mig frem til at man anbefaler at prøve cyklen først, da der er stor forskel på de forskellige mærker. Er dette en streng nødvendighed, da jeg ikke er sikker på at kunne finde netop denne model og str i en fysik butik nær mig (bor i Jylland) Jeg er 1.78 cm og normal af bygning, så jeg har set på cyklen i str 55 cm.
Kunne være fedt med jeres input. Er jeg helt galt på den? Hvad vil i evt anbefale?
På forhånd mange tak
TH
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
Og så er der 14 dages returret. https://www.outlet-cykler.dk/returnering
Har handlet hos dem, alt var ok
.
mar 2016
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 9 Svar: 72
http://www.cykelshoppen.dk/racercykler/7807-principia-levitate-shimano-105-2015.html#35
De tilbyder også hjælp til indstilling af cyklen ved levering. Jeg søger også lidt erfaring ang Principia cyklen, om der er nogen der kender til selve mærket mm. Jeg er ikke typen der bare springer ud i et køb, uden at undersøge købet til mindste detalje.
maj 2013
Følgere: 18 Cykler: 3 Emner: 20 Svar: 205
Har selv haft forelsket mig i en specifik model, taget ned og prøve den, og kommet hjem med en helt anden cykel, fordi "vi bare passede sammen"
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
Tag forbi en anden forhandler.
Gå efter en cykel med 11s i stedet for 10s.
mar 2016
Mange tak for svar/inputs. Jeg vil selvfølgelig tage forbi en forhandler igen og prøve cyklen. Havde jeg været mere vågen fra start, havde jeg set at outlet cykler ligger i midt Jylland, så det er ikke så langt fra mig. Mht str. var det noget forhandleren skød sig til, skal selvfølgelig afprøves. Han har solgt cykler i 25 år både til amatører og professionelle, så helt i hampen med hans bud, er han nok ikke. Han vurderede den vel nok også efter hvad jeg vil bruge cyklen til.
mar 2016
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
Mht til størrelsen er det jo længden af overrør vi snakker, og du vil netop skulle række længere med armene med en større cykel. Her spiller geometrien af cyklen mere ind end størrelsen.
Hvis du skal bruge den som pendler, så gå efter en cykel hvor du kan montere ordentlige skærme og evt bagagebærer.
Det "nye" i den forbindelse er adventure/gravel bikes som opfylder de krav du stiller, langt bedre end en landevejs racer.
Her er min, str M(56) og jeg er 1.84 høj med 86 i skridt.
mar 2016
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 4 Emner: 18 Svar: 61
Jeg har sener selv bygget en radon og sidst en pinarello. Det er nok mest for ikke at gå ned i flokken.
Der er ok gear og bremser på den cykel du linker til. Man kan så altid diskuterer om man skulle smide de sidste Par tusinde og gå film Carbon. Også set i lyset af en evnt gensalgsværdi.
Min oplevelse med Principia har været en godt ægteskab for nogle år siden se den evnt i min profil. Jeg er 180 høj og vejer 79 kilo
mar 2016
sep 2006
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 6 Svar: 6
Jeg har været glad for den, dog skiftede jeg rimelig hurtigt dækkene ud til nogle bedre da jeg punkterede hver anden gang jeg var ude.
Jeg er 1.80 og købte den i str 55, jeg har dog en svag anelse om at jeg måske har købt den en anelse for lille.
Jeg er blevet rigtigt glad for at cykle, har meldt mig ind i en klub, så set i bakspejlet har jeg fortrudt at jeg ikke smed måske 5000kr mere og fik en Carbon cykel med Ultegra.
Ikke at den ikke fungere, for den syntes jeg bestemt den gør, men man bliver jo lidt "grej freak"
mar 2016
Principia Levitate 105