Vejledning til Mountainbike køb søges. {{forumTopicSubject}}
Hej Cykelgalleri,
Efter en pause på et par år fra cykelverdenen, har jeg besluttet mig for at jeg vil ud og have mig en mountainbike igen.
Så jeg har kigget lidt rundt og jeg må indrømme at jeg er blevet lidt rusten på hvad man skal købe for at lave en god handel.
Så jeg tænkte at jeg ville spørge til råds her inde i lidt god tid, så jeg kan blive rustet på inden jeg skal ud i marken og handle..
Da mit budget er omkring de 8-10000kr,-
har jeg vurderet at jeg skal ud og kigge på noget brugt, så det ville være rart at vide hvad jeg skal sørge for at kigge efter angående slidtage osv, så jeg ikke laver en dum handel.
Hvis i også har lyst til at hjælpe med at lede lidt eller komme med forslag, så har jeg lidt ønsker.
Ønsker/krav:
Jeg er 188cm så størrelse: L må være minimum.
Jeg syntes 29" virker en smule klodset, da jeg godt kan lide at kaste lidt rundt med cyklen når jeg kører, Så tænker 27,5" ville være en god hjul størrelse.
Full-suspension er mere eller mindre et must for mig, selv om budgettet sætter nogle begrænsninger.
Jeg håber der er nogle venlige sjæle her inde som er friske på at give lidt vejledning, eller komme med nogle forslag
Tak på forhånd
Mvh
Thomas Ravnholt
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
Hvis du har brug for et forslag, så har jeg en rigtig fin Banshee Rune til salg. Selv om det er 26" med 150 mm vandring, så har den ingen problemer med opkørslerne, og er fantastisk på nedkørslerne. Den passer endda fint ind i dit budget.
Alternativt kan du altid prøve Facebook-grupperne. Næsten alt salg er flyttet derind, efter DBA lavede en regel om, at alle cykelannoncer over 5.000 koster 100 kroner pr. måned eller noget i den dur..
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Cykler: 4 Emner: 141 Svar: 557
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
- Salg, Køb og Bytte af MTB og MTB dele
- MTB køb & salg af cykler og dele
- (Downhill, Enduro og All-Mountain) Køb, Salg & Bytte
feb 2011
feb 2011
Men tak for hjælpen