1.367 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til køb af racercykel for nybegynder {{forumTopicSubject}}
Godaften i stuerne
Jeg står, og skal købe mig en racercykel som nybegynder
Jeg har læst side op og side ned angående dette, og der er jo alle mulige meninger omkring hvad angår cykeludstyr osv
Jeg er faldet over en brugt trek slr 1500 fra 2004
Den har følgende udstyr:
27 gear shimano ultegra
Flightdeck sc-6501 cykelcomputer
Look pedaler
hvad må sådan en racer koste?????????
Eller skal jeg holde mig væk???
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Derudover kommer det rigtig meget an på standen. Hvor meget har den kørt? Hvor slidte er de enkelte dele som kæde, kassette, klinger? Trænger den til nye kabler? Hvilken stand er skifterne i? Hvilke hjul har den på og hvilken stand er de i? Osv osv osv...
At købe brugt kan være fint, især til en nybegynder. MEN MEN MEN!!! Det kan også blive en rigtig dyr fornøjelse. Derfor bør man altid have en med ud og kigge på cyklen, som ved noget om det. Brugtpriserne er i forvejen høje, især på racercykler.
Og som en sidste indskudt sætning, synes jeg helt personligt at 27 gear er lige overkill nok på en landevejscykel, selv for en begynder.
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 464
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 14
Jeg kender ikke modellen, eller for den sags skyld hvordan du skal bruge den, men for at se om det at køre på racercykel er noget for dig, vil jeg ikke tøve med at sige go hvis prisen er rigtig. Er det sål ige sagen at køre på, kan man altid derefter gå ud og købe en ny / bedre model.
Personligt kan jeg sige at jeg købte 2 brugte inden jeg købte en ny første gang.
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 2 Svar: 20
Et godt eksempel hvor meget brugt cykel du kan få kontra nyprisen.
Hjælp til køb af racercykel for nybegynder