Cykelholder på anhængertræk VW Up! {{forumTopicSubject}}
Jeg har mig en lille VW Up! Og har planer om at købe mig den nye cykelholder til fatbikes og større cykler Thule velospace...
MEN anhængertrækket Mrdotcom som er godkendt til VW Up! Har et maks kugletryk på 50 kg. Og med cykelholderen og min og kærestens mtb ender vi på 45 kg. Ved godt det er inden for de 50 kg maks, men det er jo når det er en trailer der trykker på krogen vil gå ud fra trykket på krogen er noget mere vedvarende og fra en anden vinkel når det er en stor cykelholder der trækker i krogen?
Så mit spørgsmål er om der tilfældigvis er en anden herinde der køre med større cykelholder på krogen af en VW Up! Eller en af dens søskende mærker?
aug 2015
Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 17
aug 2015
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
Og det er dimensioneret med sikkerhedsfaktorer osv, så bilen eller trækket knækker selvom du har 50 kg på, ej heller i blæsevejr eller når du bremser.
aug 2015
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
En kantpresse kræver omkring 135 tons for at bukke en meter 10 mm plade i 90 grader. Så med mindre armen bliver extremt sindsygt lang kommer du næppe i nærheden af at kunne deformere den plade. Du kan også skitse det op for mig med længder osv så skal jeg tegne det i autodesk inventor og lægge den korrekte belastning ind.
MEEEEN! når man nu finder producentens hjemmeside og finder den her video
https://www.youtube.com/watch?v=bt-3cWWJFaQ Så tror jeg helt ærligt ikke du skal frygte ret meget...
aug 2015
Vild video - ja den skal sku nok holde udfra den afstraffelse i videoen
Trækket ser således ud
sep 2012
Vil du helt flex til livs kan du, hvis der er plads, bolte/svejse et stykke vinkeljern på bagsiden af pladen, ind mod bilen. Men det ser jeg slet ingen grund til.
aug 2015
Tak for hjælpen
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 13 Cykler: 3 Emner: 10 Svar: 69
sep 2012
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 13 Cykler: 3 Emner: 10 Svar: 69
Og som du også selv skriver, så vil der jo ikke engang komme blivende deformation, så risikoen for at det vil briste er lig nul (med mindre der er en fabrikationsfejl).
Der er bare så mange der bruger fremmedord uden at vide hvad de betyder
aug 2015
sep 2012
fatal adjektiv <-t, -e>
Udtale
[faˈtæˀl]
Oprindelse
fra latin fatalis 'skæbnesvanger', afledt af fatum 'skæbne, ulykke'
Betydninger
med uundgåelige, som regel katastrofale følger
Synonym
skæbnesvanger
Eksempel
den ganske unge Caroline Mathilde .. begår sit livs fatale fejltrin, da hun forelsker sig i kongens livlæge, Struensee
Den Danske Betydningsordbog
fatal
adjektiv
som har katastrofale konsekvenser
Så teknisk set er brugen af ordet fatal faktisk helt i orden
aug 2015
Har forresten Mont. Anhængertrækket idag, og prøvede det med en euroclassic holder fra Thule og 2 tunge 'havelåger' på.. Den giver sig lidt i den 10 mm. Stål plade. Men når det hele er læsset og den har 'sat' sig lidt står det faktisk stabilt. Kan godt få det til at stå og dingle ved rådden kørsel, men det er lige så meget selve stativet der giver sig, som det er selve trækket
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 29
Jeg bruger selv et thule euroway g5 til 3/4 cykler på min smart men er opmærksom på ikke at køre for stærkt over fartbump og det er sjældent med mere end 2 cykler.
aug 2015
I værste fald tænker jeg at jeg kan smide en strop inden om bagklappen og ud om cykelholderen, den må tage lidt af den tilbage vrid der sker når man køre motorvej (med vindmodstand) og over bump
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 29
aug 2015
Var inde og læse på et hollandsk forum. Og der siger de at misterdotcom trækket til smartere er 8mm i godstykkelse og må trække 450 kg og 45 kg på knoppen. Og der skriver de at det er ikke velegnet til cykler. Hvorimod at til at up er det 10mm i tykkelsen og må trække 750 kg og 50 kg på knoppen. Og der skriver de ikke noget om at det ikke må køre med cykler.
Så jeg "tør godt" nu
Cykelholder på anhængertræk VW Up!