{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.664 visninger | Oprettet:

Action Kamera {{forumTopicSubject}}

Hvis i har erfaringer med Action Kamera, må i gerne beskrive, hvad i vil fortrække og hvad fordelen og ulempen er.

Gerne henvist link til en test af de forskellige kameraer.
Har disse kameraer i tankerne.

Hvad skal det bruges til ?
- Jeg skal bruge det til at optage klip når jeg ræser rundt på Mallorca i Påsken og så bruge det til filme motionsløb og filme min tur til paris på cykel til sommer. Jeg søger et kamera der kan holde god batteri tid og kan optage mere til en film på 2 timer, fordi turene på Mallorca kan tage op til 6 timer ialt.

GoPro HERO 4 Black Adventure Edition actionkamera - 3.000 kr. i Elgiganten.

Garmin VIRB X actionkamera - 2.399 kr. i Elgiganten.

Shimano Action CM-1000 Sports Camera - 2.299 kr hos Cykelpartner.

I må anbefalde andre, hvis i har gode erfaringer med dem

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Action Kamera
  • #1   8. nov 2015 100% GoPro det er det eneste rigtige, det ved alle! smiley
    Du får ca 1,5 times optagelse, så det er bare at købe 3 ekstra batterier, og det kan du sagtens have på et 64gb microsd.

• #2   8. nov 2015 Go-pro og så købe en bacpac http://shop.gopro.com/EMEA/accessories/battery-bacpac/ABPAK-401.html

• #3   8. nov 2015 Har et gopro hero 3, hero 3+ og 4 Black. er super glade for dem alle, lette at bruge og holder til næsten alt. Det er i sandhed et kamera der kan bruges til alt. Jeg har desværre ikke så meget at sammenligne med da jeg ikke gider de andre produkter på markedet, men de er sikkert heller ikke så dårlige smiley

Ingen action kamera kan optage 6 timer i alt, to timer er faktisk meget forlangt af et standard udstyret action kamera, men med ekstra batterier og den bacpac der er blevet nævnt så har du snildt til 2 timer i et go, uden at skifte batteri. et ekstra batteri koster 200 kr til hero 4 (mener det er på dustin.dk).

så måske et ekstra SD kort også er værd at nævne, kommer selvfølgelig an på hvilken kvalitet du vil optage i smiley

• #4   8. nov 2015 billeder kan det også tage smiley

profilbillede
  • #5   10. nov 2015 Jeg har et GoPro Hero 4 Session.
    En lidt mindre version, der ikke kræver at komme i et separat stort hus, for at kunne bruges. Det er mere eller mindre "ready to go" som det er.
    Den normale Hero 4 er bedre, men det der tiltalte mig ved denne, var den kompakte størrelse.

profilbillede
  • #6   10. nov 2015 Hvordan er kvaliteten på session? Er det til at arbejde med?

• #7   11. nov 2015 Jeg synes faktisk at den gør det godt og den har rigeligt med settings til mit behov ☺
    Jeg kan godt leve med at den ikke er nær så god som hero 4, men den lille størrelse gør bare, at den kan placeres mange steder, hvilket er super lækkert!

• #8   11. nov 2015 Har et Hero HD.

Aner ikke hvad i kan bruge det til, vil bare gerne lige vise det her billede jeg tog i mandags smiley

profilbillede
  • #9   21. nov 2015 Tak for alle de henvendelser!.

Det sætter jeg pris på, jeg er ihverfald klogere på hvad jeg skal gå efter smiley

• #10   25. nov 2015 Har selv et SONY AS100 som jeg er godt tilfreds med. Har ikke prøvet GoPro, så jeg kan ikke fremhæve SONY frem for andre.

Men hvis du har adgang til Aktiv Træning, så har de en test i deres nyeste nummer, hvor de har kigget på Garmin Virb, SONY fdr-X1000, GoPro Hero4, TOMTOM Bandit og Panasonic HX-a1me.

I deres test scorer Garmin Virb XE bedst.

• #11   25. nov 2015 Der er noget jeg ikke fatter, og jeg har en mistanke om at det er mit SD kort den er gal med.

Når jeg har optaget en tur på fjorden og kommer hjem og skal se klippene, afspilles de meget hurtigere end jeg roede. Skruer så tempoet ned til en 60-70%, og så passer det cirka. men det er irriterende, at jeg skal sidde og rode med hastigheden, da jeg jo ikke med sikkerhed ved hvornår jeg rammer rigtigt.

• #12   25. nov 2015 Jeg er ikke 100% på dette er forklaringen, men da jeg købte SD kort til mit kamera, fik jeg af vide at jeg skulle undgå de "billige" kort og købe et med en læse/skrive hastighed på 90 mb/sek.

Hvis dit kort f.eks. er med en skrivehastighed på 10 mb/s er det ikke sikkert den kan gemme hurtig nok på kortet, hvilket giver nogle dårlige optagelser.

• #13   25. nov 2015 Gav endda 500kr., (det er det halve af kameraets pris)for det, men vil da lige prøve at se smiley

Prøver lige i en anden computer først, og se om det er min gamle lortemaskine der er problemet smiley

• #14   26. nov 2015 Jeg mener at de skal op på en "class 10", før de kan følge med til den mængde data, som fx. et gopro kamera kan levere smiley

• #15   26. nov 2015 Mit er class 10. GoPro kan slet ikke fungere uden. Prøvede nemlig med et af de SD kort som følger med til ens mobil, og så melder den bare "SD ERROR!" smiley

• #16   26. nov 2015 Hmm .. så lyder det lidt spøjst.
    Og indstillingerne af kameraet er iorden? smiley

• #17   13. dec 2015 et SD kort til mobiler er slow as Fuck. du skal have class 10 75-90 mb/s

hvis du optager ved 120 fps ser det hurtigere ud fordi der er flere frames..eller hvis din pc er langsom springer den frames over og det ser hurtigt ud smiley

• Søren H
    Søren H Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #18   28. feb 2017 http://undervandsweb.dk/produkt/excelvan-q8-4k-action-kamera-billigt-alternativ-til-gopro/

Rigtig godt til prisen! Samme funktioner som Gopro! Overraskende godt - er glad for jeg ikke brugte en formue på gopro smiley

• #19   1. mar 2017 Eftersom mit Garmin kamera er af den gamle type kan jeg ikke udtale mig om de nye, ligesom jeg aldrig har benyttet andre mærker og dermed er ret begrænset.

Det jeg så kan sige om gode ting ved mit Virb Elite, er at det kører omkring 2 1/2 times optagelse ind på et batteri, samtidig med at det lægger GPS og sensor data i en separat fil. Muligheden for at lægge et overlay ind på videoen i redigeringsprogrammet er for mig lykken.

Man kan selvfølgelig tage en fil fra sin cykelkomputer og lægge ind som overlay, men når man som jeg kører i Københavnsområdet er der en del stop hvor jden går på pause, mens mit kamera optager videre. At sidde og rode rundt for at få de 2 til at passe sammen vil være for besværligt til at jeg vil gide.

Kommentér på:
Action Kamera

Annonce