1.890 visninger
|
Oprettet:
Køb af racercykel {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen. Jeg er blevet bidt af og cykel og den cykel jeg bruger lige nu er en citybike med invendige gear. Jeg har hørt at der er mindre modstand i udvendige gear og derfor har jeg tænkt mig at købe en racercykel. Jeg ved dog ikke så meget om cykler. Jeg har kigget på den her. http://www.dba.dk/herreracer-nishiki-18-gea/id-1017478656/. Kom endelig med vejledning =).
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
nov 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 888
okt 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
okt 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
okt 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
okt 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
okt 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 13 Cykler: 3 Emner: 10 Svar: 69
At regnvejr skulle være "slidsomt" på en cykel - så er det altså heller ikke værre.
Hvis man bare udføre et minimum af rengøring og smøring, så er der ingen problemer med at køre i regnvejr.
Men det vil nok være fornuftigt at lade være med at køre i saltnings sæsonen.
Har selv haft en citybike med udvendige gear, som jeg købte brugt for ca. 20 år siden. Den har kørt hele året rundt (også i salt) og bare fået lidt olie et par gange om året. Der har aldrig været problemer med den. Har skiftet dæk og bremseklodser én gang - kæde og tandhjul er aldrig skiftet (men er færdige nu).
Jeg siger ikke at det er at behandle en cykel godt (og ville aldrig behandle mine MTB'ere eller min racer på den måde), men vil bare pointere at en cykel altså ikke bryder sammen ved et par ture i regnvejr
Så min anbefaling til Mikkel er at hvis du har lyst til at komme i gang med at køre på en racer nu, så er det nu du skal købe den i stedet for at vente til foråret.
Om den du har fået øje på er den rigtige skal jeg ikke kunne udtale mig om.
jul 2014
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 20
Hvor høj er du.
okt 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
jul 2014
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 20
okt 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 674
Det bedste råd er, at alliere dig med en ven, som har styr på cykler og kan vurdere stand på sliddele osv., for hvis alle sliddele er kørt i bund ender du hurtigt med at fordoble prisen på cyklen, bare i materialer.
okt 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 13 Cykler: 4 Emner: 24 Svar: 270
Jeg kan godt se at der statistisk set er ca. 2x regnvejr ( http://www.dmi.dk/vejr/arkiver/normaler-og-ekstremer/klimanormaler-dk/ ), men er det ikke "bare" en smule mere slid på det der alligevel er sliddele?
Personligt bruger jeg stadig (som i denne tid på året) raceren hyppigt til hverdagsbrug, da klinger/kæde/kassette alligevel har noget det punkt hvor det hele bør skiftes til foråret.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 13 Cykler: 4 Emner: 24 Svar: 270
Købte selv en brugt racer til 3500 (kom ned i 3000 pga. mislyd i navet i forhjulet).
Vist fra én person, der kørte noget ungdomsløb, men ikke gad mere.
WOW, den var fed at køre på.
Tilsvarende synes jeg tit (hurtigt efter køb) der var en del bøvl med gear på min flat-bar racer (Nishiki Hybrid Ultra-...), selv om jeg både smurte og rengjorde. Den var ny fra forhandler og havde overholdt alle service-checks. Den havde endda kostet 6000 (og jeg havde nok en forventning om at den hellige gral var velforvaret i lang tid)
I praksis handler det nok ligeså meget om at det tager lidt tid og vilje at sætte sig ind i gear osv. og være indstillet på at brug=slid=udgift.
Er stadig glad for den racer til 3000kr i dag, men har nok brugt <6000kr på dele til den (og noget tilsvarende på olie og værktøj ).
Køb af racercykel