{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.396 visninger | Oprettet:

5,5 k budget til ny mtb {{forumTopicSubject}}

Skal have mig en ny mountainbike, da min gamle blev stjålet. Mit budget ligger på omkring 5.500, men kan i nogle tilfælde gå en smule op.
Kører i skovene i Silkeborg, og regner med at få kørt mindst 4 gang om ugen, så cyklen skal være i god kvalitet og skal kunne holde uden de store reperationer og udskiftning af dele. Nogen der kender nogle gode hjemmesider med billige cykler, forhandlere eller nogle specifikke cykler der kan anbefales? (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  5,5 k budget til ny mtb
  • #1   19. jul 2015 Det nok lige i underkanten for og finde noget fornuftigt. Hvis det til seriøst brug 4 gange om ugen. Så ville jeg hvertfald kræve en luft gaffel. Og gear systemet var noget slx, xt et eller andet.
    6500+ skal du nok ofre. Eller finde en brugt

• #2   19. jul 2015 min sprit nye rockhopper og så opgrader til slx/XT bagskifter, og 10 speed + trigger og så får du en 3x10 speed slx forskifter+trigger med oveni + 3 tandhjul

• #5   19. jul 2015 En cykel der skal tæskes gennem skoven 4 gange om ugen - Der starter du på minimum 8000kr nypris.

• #6   19. jul 2015 Hvad med min principia 6500?

• #7   20. jul 2015 Hvad med at kigge efter en brugt?
    Jeg købte en Cube sidste år med Mavic Crossmax SLR, fuld XTR-gruppe og en masse andre lækre stumper. Og med de stumper kan jeg sagtens leve med at stellet har lidt mærker hist og her. Jeg gav 5000kr for den...

• #8   20. jul 2015 DaveB, Ja det er jeg godt klar over, vil bare gerne undgå at det bliver inden for de første år, hvis det er muligt.
    Jer der siger brugt: Kan det betale sig i den prisklasse, i forhold til garanti osv. Man kan vel hurtigt risikere at skulle ud og investere i nye ting efter man har kørt nogle gange på cyklen? Og har set på brugte cykler i den prisklasse, De fleste er over 2 år gamle og cyklen har nu en nypris på højst et par tusinder over det de bliver solgt for brugt?

• #9   20. jul 2015 Maibirithe
    Så ville min specialized rockhopper str M være et rigtig godt bud, den har fået opgraderet forgaffel og bremserotors, og det eneste du skal tænke på at opgrader er kassette, bagskifter og trigger, du sparer lidt over 1000+kr på min, ligeledes er det stadig reklamation på den. hvis du nu skulle købe en med en god forgaffel på fra ny ville det koste mere

plus der er vel ikke garanti men reklamation på nye cykler

• #10   20. jul 2015 Glem en brugt. Find flere penge og gå efter en 27.5 eller en 29" ny.

• #11   20. jul 2015 Har indset at jeg skal højere op i pris. Har fået tilbudt en cube acid 27,5" til 7000 kr. tror i at den er god og passer til mine behov?
    Så også på en specialized jett comp er cube'en så ikke bedre?

• #12   21. jul 2015 Købte cube acid, bedre tilbud ville jeg nok næppe få (:

Kommentér på:
5,5 k budget til ny mtb

Annonce