{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.809 visninger | Oprettet:

1x10 MTB gear {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en Canyon mtb model grand Canyon cf sl 6,9 fra 2014 og ønsker at lave den om til 1x10 setup istedet for 2x10 setup. Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle som ved hvilke reservede jeg skal købe og hvad jeg evt. Skal gøre???

Regner med at sætte en 32 tandhjul på

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1x10 MTB gear
  • #2   13. jul 2015 En 6,9 SL kører med X9 krank hvis det altså er en CF SL, og så er det BCD 104

• #3   13. jul 2015 Det er bare at smide en narrow wide klinge på, jeg foreslår en absolute black oval 104 bcd klinge!
    Der er en rigtig mærkbar forskel, jeg har skiftet til 1x10 på 2 af mine cykler med det nu, og er virkelig imponeret og glad for det! smiley

• #4   13. jul 2015 Peter HK. Hvor køber du det henne?

Det er en 6,9 cf sl

• #5   13. jul 2015 Der står SLX på pedal armen

• #6   13. jul 2015 På chainreaction har de, men ellers hvis du googler eller går ind på deres side og finder forhandlere kan man også finde i Tyskland og i forskellige farver som grøn, rød og sort.

jeg kører med 11-40 og dertil kunne jeg godt have brugt en 34t, men 32t er virkelig en fantastisk klinge til 11-36 smiley

• #7   13. jul 2015 Det er en 11-36 som sidder på den nu. Men er det bare pille de 2 klinger af som sidder på den nu og så sætte den nye klinge på og så køre det eller skal man lave noget andet om?

• #8   13. jul 2015 Ja lige præcis, så piller man dem af + kranks og så monter man den narrow wide klinge så kører det, og jeg ville foretrække at få nye kæde samtidig smiley

• #9   14. jul 2015 Okay mange tak. Skal det være en klinge hvor der er de 4 huller til bolte eller en af dem der går helt ned til kranken og har de "tænder". Nå når man piller hele forskifteren af. For kommer der ikke til at mangle noget der.

• #10   14. jul 2015 Hvis du har en krank med 104 BCD skal du have den med 4 bolte, det fremgår ret tydeligt hvis din krankklinger er monteret med bolte nu.
    Self. Hvis det er det andet er det ret tydeligt smiley
    Der skulle helst ikke mangle noget efter du har monteret narrow wide og fjernet forskifter og forskifter trigger smiley

• #11   14. jul 2015 du kunne smide et billede op af din krankarm smiley

• #12   14. jul 2015 Nu ved jeg ikke hvilket terræn og hvor gode ben du har, meen med 32T foran og kun en alm 11-36 kassette bag kommer bliver du hurtigt presset medmindre du har gode ben, og måske ikke køre specielt lange ture.
    Jeg vil helt sikkert anbefale dig at få en expander ring på kassetten enten i 40t eller 42T. Eller nøjes med at køre med en 30T foran

• #13   14. jul 2015 Mr commencal, læs lidt specs om absolutes black 32T oval (den er egnet til udskiftning af 30-32t runde klinger)

Og jeg håber da jeg har gode ben, men uanset hvad så er 32T oval helt perfekt til det omfang (11-36). monterede oven i købet også en 40t bagpå, det var spild efter den ovale klinge synes jeg lidt, men i hvert fald kører nogle okay ture på 27-30 km i Roldskov nogle gange om ugen smiley

• #14   14. jul 2015 Her er mine nye som skal monteres på min cube, der er allerede en på min Giant som jeg har kørt med over nogle måneder! Vil kalde den her value for the money! smiley

profilbillede
  • #15   15. jul 2015 Her er et billeder af min cykel

profilbillede
  • Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #16   15. jul 2015 Har lavet samme opgradering på min canyon, jeg købte en raceface klinge hos bike discount i Tyskland. Det spiller Max og du kan købe den i grøn så det matcher din cykel! Har ikke tabt kæden en eneste gang siden!

profilbillede
  • #17   15. jul 2015 Raceface er noget knald, jeg har slidt en op på 2 måneder, og de holder ringe på kæden.

• #18   15. jul 2015 Absolute black oval 32t!!!!!!!!!!!!

• #19   15. jul 2015 Noget knald? Det er nok det man kalder mangelfuld rengøring, mine NW klinger fra raceface har kørt i 6 mdr uden problemer

• Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #20   15. jul 2015 Det er alu, så selvfølgelig holder det ikke evigt, men det afhænger i høj grad af hvilke forhold det bliver udsat for og rengøring... Når det er sagt så tror jeg ikke der er forskel i holdbarhed på de forskellige aluklinger. Jeg har kørt I ekstrem mudder og nogle lange løbe uden at tabe kæden..

• #21   16. jul 2015 så kører du ikke nok. min cykels kæde og tandhjul bliver rengjort efter hver tur, hvis det har været mudret.

raceface er mere runde i tænderne end feks sram. derfor tabte jeg ofte kæden med raceface.

• #22   16. jul 2015 Peter HK. Har du et link til den du anbefaler. .?

Hvilke kæde kan i så anbefale?

• #23   17. jul 2015 Ellers kig på riiscykler.dk eller allbike.dk de har også narrowwide og mener også absolute black oval..

Kommentér på:
1x10 MTB gear

Annonce