{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

DirtJump eller DownHill ?? Håber i kan hjælpe {{forumTopicSubject}}

Jeg står i et dilemma om jeg skal vælge en DJ eller en DH cykel. jeg har en AM som jeg kører skov osv på.
jeg er meget facineret af baner med hop osv. Ved bare ikke hvad jeg ville få mest ud af.
jeg er også meget facineret af DH og synes cyklerne er virkelig sprøde!! men synes bare banerne i dk ser små ud ? af hvad jeg har set på youtube
lidt om mig: jeg bor i kbh og cykler Lør/Søn/Man. vil smide omkring 6-10,000,- da det kun er for at prøve om det er noget jeg bliver bidt af som med min AM.
hvad er der bedst mulighed for på sjælland/sverige ?

Vh Mads
PS.
- Jeg er helt ny her så håber jeg har lagt emnet i den rigtige kategori ellers må i rette mig og fejlen bliver rettet smiley -

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DirtJump eller DownHill ?? Håber i kan hjælpe
  • #1   23. jun 2015 Har kendt flere der har taget rude dh bane på en dj cykel - hvorimod en dh cykel ville være noget klodset på ramper

• #2   23. jun 2015 kan du have ret i. hvad med en dj fully ville det være en god løsning på problemet ?? smiley og tak for input:)

• #3   23. jun 2015 Altså hvad har du som som All Mountain ? Den kan du nå rigtig langt med på downhill spor i udlandet også..

• #4   23. jun 2015 har en S-Works Epic Carbon fsr. gaflen er kun 100mm ? smiley du kan se den under min profil hvis det er smiley

• #5   23. jun 2015 Det har absolut intet med en All-Mountain at gøre, men en Cross Country.
    Hvis du vil kører downhill i Danmark kan du nå langt med en hardtail, og bl.a. også på dirtjump hop.

Jeg ligger og kører på denne sag.
    Den kan jeg hoppe lige så tosset på som jeg har lyst. Den kan jeg bl.a. også rive rude downhill spor rundt på uden problemer. Hardtail med lang gaffel er svaret på alt i Danmark.

profilbillede
  • #6   23. jun 2015 okay troede det var en AM er helt ny i det her. har kun kørt det for sjov men er blevet bidt af det. vil jeg kunne smide en gaffel på med mere vandring når jeg ville køre noget mere downhill agtig eller skal jeg invistere i en dj/hardtail ?

• #7   24. jun 2015 Du kan ikke bare skifte til en gaffel med mere vandring, da det vil ændre hele geometrien på cyklen, og i værste tilfælde skade din ramme...

• #9   24. jun 2015 Okay. Mange tak for jeres råd smiley

• #10   24. jun 2015 du vil blive overrasket hvis du kommer til rold og ser hvor store hoppene er der for en nybegynder jeg køre selv på en enduro med 160mm foran og 150mm bagpå og har ik mødt noget i dk endnu den ikke kunne klare smiley og ellers har jeg en gruppe på Facebook - DH (Downhill og Enduro ) køb og salg der er der en del DH og Enduro cykler inde og INGEN DJ smiley på billedet er min smiley

profilbillede
  • #11   24. jun 2015 tak. jeg er medlem af din gruppe smiley men måske lidt overkill at købe en cykel som din og så os have min S-Works. tænkte den skulle koste 6-10,000. hvor er der nogle gode steder for en nybegynder ? smiley og mange tak for input smiley

• #12   24. jun 2015 #5

En pink farvet cykel smiley smiley
    Vil hellere selv hakke koglerne af med en sløv ske, frem for at miste mandigheden ved at hoppe op på sådan en der!

• #13   25. jun 2015 Stefan, vi har snakket om at jeg skal ud at vise dig hvordan man kører. Jeg skal forresten også prøve hvor meget On-One's Carbon kan holde til, når jeg river lige så hårdt i den, som i mit lyserøde legetøj smiley

Kommentér på:
DirtJump eller DownHill ?? Håber i kan hjælpe

Annonce